Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 527 ggr
[Lollo 97]
1

Kanin hoppning

Hej, någon som skulle rekommendera att börja tävla i Kaninhoppning?

Jag har varit och kollat på en klubb där jag bor. Men jag är lite osäker på om jag skulle börja eller inte. Jag vet inte om jag kommer vara så nervös så jag inte kan röra mig. Men är det kul? Skulle det vara något att börja med? Kan man börja träna kaninen som 2 åring och sen som 3 åring börja tävla om den har blivit riktigt duktig? Behöver svar på dessa frågor. För min kanin älskar att hoppa men jag vet inte om det går att börja tävla om man började träna när hon var 2 år.

Bazoka
3

Hej! Jag höll på med Kaninhoppning för något år sedan, men la av då jag var tvungen att göra av med alla mina kaniner. Skulle definitivt rekommendera att börja, superkul! Och det är ju jätte bra att både du och din kanin tycker det är roligt. Jag tror inte alls det är något problem att börja om hon är två, de lär sig endån. Och ja, du kan troligtvis tävla inom ett år. Mina kaniner lärde sig snabbt hur man skulle göra, och kan oftast tävla ganska tidigt :) Du kan ju börja i en klass mini, det är inte en "riktig" tävling, utan en mer prova på tävling för dom ovana. Sen börjar du ju på lätt, och tar dig uppåt. :) Ha så kul!

Cotast
1

Min plånbok håller inte med mig, men det är garanterar jätteroligt!👍
Man träffar så många nya människor och så länge djuren tycker det är kul så e det bara att köra!😊

Min gammelman var 10 när han slutade hoppa p.g.a. skada/ålderdom, vi tävlade aldrig men jag såg alltid hur hela han sken när jag la upp bommarna på stöden. 
Vill du tävla så är det aldrig försent att börja😃

Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU 

Nallemillan
1

Det går bra att träna äldre kaniner :)

Se dom första tävlingarna som träning för kaninen och ställ inte för stora krav. Det är helt nytt för den

Men du får garanterat roligt :)

kaninsnobben78
0

JO  det  går  hoppa med kaniner som minst 2 och tre år  att börja med  hoppning  Jag har haft en kanin som  va äldre  Bara kaninen tycker det skoj med hoppning   Jag började 200 9  tävlar meed mina kaniner

cissi_1993
0

hur mycket kostar det att hoppa med sin kanin? eller är det resandet som gör att plånboken inte tycker det är kul?

Viilmaa
0

25 kr per start ungefär, så det är nog resandet (beroende på hur långt bort man bor och hur man tar sig dit) som inte är så roligt för plånboken ;)
Men det är en helt underbar sport och jag tycker helt klart att du ska testa!

// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner

cissi_1993
0

det lät bra funderar också på att pröva så följer tråden noga

litenvovve
1

Jag skulle starkt rekommendera att börja!
Var mycket aktiv hoppare mellan 2005 och 2011. Sedan tog det stopp då tiden inte fanns.

Fantastisk sport i mitt tycke med fantastisk sammanhållning (osämja och smågnabb finns i alla sporter men tycker kaninhoppningen varit relativt skonad från det).

Det är fantastiskt bra Motion och aktivering för din kanin. Vill man sedan gå vidare kan man hitta vänner i hela långa landet och resa runt. Vänner är lätta och hitta inom denna sport.

25:-/ start kostar det och det är en kanonsumma som de flesta har råd med. Jag har alltid haft cirka tio aktiva hoppkaniner så det var 250:-/ tävling, mer eller mindre. Jag tyckte detta var helt ok. Prisborden brukar vara väldigt fina.

Klubbar finns det massor av. Se till att du trivs i den klubb du blir medlem i. Du kan ju alltid åka och prova-på-att-tävla en gång gratis och se hur det känns. De första gångerna brukar vara lite nervigt men när du hållt på ett tag är du och kaninen ett så starkt team att det är det enda du fokuserar på!

Så klart du ska testa, jag rekommenderar det starkt! Betydligt billigare än många andra sporter och betydligt bättre sammanhållning än i många andra föreningar!

Stort lycka till och undrar du något så bara fråga! Jag svarar gärna!