Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 528 ggr
ciss
0

När tycker ni?

När tycker ni att en kaninunge kan följa med på en kaninträff? Mamman följer också med. Hur gammal tycker ni att ungen ska vara?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Jag tycker kaninen ska vara iaf över 8 veckor.

ciss
0

Tycker att kaninen ska vara över åtta veckor, som Myriis alltså.

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Över 8 veckor. Dessutom måste man se till kaninens temperament. En rädd unge som inte är van med mycket människor ska man inte ta med. Det kommer bara stressa upp ungen ännu mer.

Tog med Myran på Sthlm's träffen när hon var 12 veckor. Hon tyckte det var supermysigt där ^^ Men så är hon ju ganska tuff. 10 veckor gammal skuttade hon upp på grannens hunds rygg ^^

[Niike]
0

Samma som ovan .. Helst äldre, typ 10 v.

senna
0

minst 9 veckor.

Sotis
0

Asså vf gör du en sådanhär tråd. Är dte bara därför att sandra kankse sa att hon skulle ta med sig alla saina kaniner eller??? hon sa kanske inte jag ska ta me mig alla. Och nu ska hon faktikst inte ta med sig alla bara stampe och mia!

Taci
0

Tycker det beror på helt hur trygg kaninen känner sig med ägaren, o hur "tuff/orädd" den är. :)

twinnie
0

#6 Det kan ju vara bra att veta? Tror inte det är så många som tänker på sånt här.

myriis
0

Bara för att mitt svar inte ska missuppfattas vill jag tillägga att kaninen ska vara absolut minst 8 veckor, t.ex om den ska transporteras någon stans eller så. Personligen skulle jag nog vänta tills 10 v.

ciss
0

#6: När blev det förbjudet att ställa frågor? Precis som Tilda säger så kan det ju vara bra att veta, det är inte så många som tänker på sånt här även om det är viktigt.

www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

Minst 8 veckor, gärna äldre

- Mvh Emma

Sotis
0

jaa bar då vet jag det

ciss
0

Jag skrev minst åtta veckor men på t.ex träffar och så, så tycker jag att kaninen ska gärna var över tio veckor. Sedan så ifall det är en tuff och orädd kaninunge kan den ju åka när den är 12 veckor, men om det är en rädd och Osäker kanin? tycker jag inte att man ska ha med sig en sådan kanin till t.ex träffar.

www.frihetenskaniner.se

Ync
0

Jag tycker minst 10 veckor, på träffar och så.
Fast om kaninen känns redo och inte alls "folkrädd"
så kanske det skulle gå med med 8-9 veckor

Tina-A
0

8 veckor som många ovan tycker. Gärna 9 veckor åtminstone.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mimmiih
0

minst 8 veckor, det är säkrast!  ;)

flisan93
0

Minst flera veckor, kan inte säga rikrtigt exakt:P

Ellen95
0

Jag tycker minst 10-11 veckor