Bogsele
Jag funderar på att köpa bogselar, en till varje kanin, men det är några saker jag undrar först…
1. Hur sätter man egentligen på den, hur ska den sitta?
2. Vilken är lättast att få på, bogsele eller h-sele?
3. Måste man knäppa den varje gång man tar av och på den, eller är det bara att trä över den?
4. Vilka storlekar ska de ha? (Det är två dvv och en hermelin!)
5. Och slutligen, vilka färger tycker ni att jag ska ta, kan bifoga bild på de så att ni ser!
Första bilden: Sofi

putt

1. Hur sätter man egentligen på den, hur ska den sitta?
Bogremmen ska sitta på bogen, och magremmen runt magen ^^
2. Vilken är lättast att få på, bogsele eller h-sele?
Bogsele
3. Måste man knäppa den varje gång man tar av och på den, eller är det bara att trä över den?
Magremmen måste man knäppa. Bogremmen kan man justera på annat sätt (svårt att förklara)
4. Och slutligen, vilka färger tycker ni att jag ska ta, kan bifoga bild på de så att ni ser!
Rosa till Sofi, Ljusblå till Melvin och Blomam till Hilda!
1. Som på Twinnies förklaring ;)
2. Bogsele
3. Ingen aning, men det är nog inte så bra att bra dra av kaninen selen.
4. Sofi skulle nog passa i Lila tror jag. Hilda skulle vara söt i cerise. Och Melvin kanske skulle passa i en ljusblå :)
Hälsningar Vemsan

Tack så jättemycket för att ni svarade!

Tror faktiskt att jag köper, men måste fundera ett tag till…

haha, nu kom jag på en till fråga xD
Det finns en sida om storlekar på Rabb-it.se's hemsida.. xP
Hälsningar Vemsan
Hermelinen borde nog iaf ha small. Tror dvv också ska ha det men är inte säker, jag har själv startat en tråd om det;)

#9 tack för tipset, ska kika där!
#10 Okej, det var vad jag också tänkte… haha, det var när jag läste din tråd som jag kom på¨frågan xD
Dvärgväduren skall du ha Medium till. Har sj en väldigt liten kille, (dvv) men även han får ha medium.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus

Okej, då blir det väl 2 medium och en small, eller?
jag har också funderat lite på att beställa en bogsele från rab-it. men vet inte vilken storlek han ska ha, han är en holländare
Mejla till Rabb-it och fråga! Det är det bästa igentligen!
Hälsningar Vemsan

Är Hilda en renrasiga dvärgvädur? Isåfall ska hon också ha medium. Melvin ska ha medium och Sofi kan ha small.
#14 Medium kan du ha till honom!

#16 Hilda är renrasig, tack för svaret förresten!
#16 tack

Okej, jag har bestämt mig, ska beställa tre bogselar: 1 small och 2 medium. Och två stycken koppel. Jag har inte bestämt färg än, det får ni hjälpa mig med :P
Hilda: Cerise eller Röd, nån som har nått annat förslag??
Melvin: Ljusblå, Olivfärgad eller Svart, alltså jag har redan ett svart koppel som jag ska använda till honom så det behöver jag inte köpa! Tycker ni att jag kan ha en ljusblå eller olivfärgad sele och svart koppel eller ska jag ta en svart sele så det passar till kopplet? Nån som har något annat förslag??
Sofi: Rosa, Gul, Purpur eller Röd mer förslag?

Hilda: Cerise
Melvin: Ljusblå
Sofi: Rosa

Måste bara säga att Hilda var otroligt söt! :o
håller med twinnie :) de färgerna tror jag passar på dina kaniner.
Jag vill oxå ha lite förslag på vilka färger jag ska ha till mina kaniner.. kan göra en egen tråd och inte ta din.. :P

#21 tack =)
Ljusblå sele och svart koppel passar ihop, så det behöver inte vara svart sele :)

#24 taaack!! det var det jag ville höra!
Men jag tror att jag tar ljusblå till Melvin, cerise till Hilda. Men Sofi har jag inte bestämt mig ännu!
jag tycker att du ska köpa en rosa till sofi

Nu har jag bestämt mig! :D
Jag tar en röd, en cerise och en svart sele. Och så ett cerise och ett rött koppel också! Ska beställa när jag har pengar så det räcker x)

=) va bra