Japantecknat
Vad ska man para för att få fram japantecknat?:) Är japantecknat en Godkänd färg? på fransk vädur?
Hälsningar Linnéa och frassarna
Japan(bj) paras med japan för att få fram japan, alternativt para 2 st japanbärare(Bbj + Bbj). Det blir enklast förklarat så 😉
Har du en japan(bjbj) så kan du också para den med en 'gul' kanin(bb) så får du japaner med anlag för gult(bjb)
Jag har för mig att det är godkänt, men jag har aldrig sett det på en frasse🤦♂️
Japan är dock en svår färg(men gudomligt vacker!) som tyvärr allt för få håller på med😕
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Jag tycker Japan svart/vit är otroligt fin och skulle vilja få fram den på frasse, har heller aldrig sett det så det skulle va kul att försöka få fram!:) Tack för svar!:)
Ska du ha svart/vit måste du ha chinchilla-anlaget i dubbel uppsättning(achi achi), alternativt enkel(achi a) Du har lite att jobba med helt enkelt ;)
Jag vill minnas att pippadolfs? hade japantecknade frassar för några år sen, men att de såldes utomlands sen.
Vore sjukt roligt att få se såna igen om någon har orken och viljan att ta tag i det! Speciellt i japan svart/vit, de är något speciellt med det 😉
Jag får kämpa hörnet helt enkelt;)
#4 Det visste jag inte, men det vore najs att se! ;) TS, vi räknar med dig nu! :3