Skönt att komma ut!
Sol, vindstilla, värme och härlig vår har vi haft nere i skogen :) Så ninerna har fått komma ut på dagarna ♡♡♡
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Här e en bättre bild😃
Sötnosar! :)
Man märker verkligen att de ska vara ute :) blir som nya kaniner. Vill knappt in på kvällen ;)
Härligt det ser ut! :)
En fråga bara när jag ser ni har dem ute. De där burarna flyttar ni runt allteftersom gräset försvinner eller? För jag tänkte ju bygga nån liknande bur som jag tänkte ska stå på samma ställe med nedgrävt nät men skulle det då innebära att gräset inte hinner växa upp igen? Hoppas jag inte inte sabbar tråden nu men lite nyfiken bara :)
Skulle satsa på en flyttbar , annars är det bara jord kvar sen.#5
Ja jag har flyttbar och komposgaller i botten så de inte gräver sig ut. Vi har mest mossa så en flyttbar för att jaga gräset är ett måste ;)
Okej tack för svaren. Inte alls det jag hoppats på att få höra dock :( Blir så fula märken av flyttbar bur plus att jag tänka bygga nåt rejält o stort :S Får kanske överväga o bygga nåt mindre som man kanske kan flytta om man är två pers istället då..
#8 Om du byggen en stor kan du ju bygga som "sektioner" inne i buren som då sedan kan stänga av så kaninerna inte kommer åt det. Och låta det vara stängt tills gräset växt upp.
ju fler sektioner desto bättre, då kan du gräset att växa och återhämta sig även om buren är oflyttbar.
Gör så här åt hästarna på sommaren och det funkar riktigt bra, så det borde funka för kaniner också :)
En sak att tänka på är att man måste flytta till en annan "sektion" innan gräset är för kort, tar längre tid för det att återhämta sig annars!
Har man tak kan lite extra vattning vara bra :)
Yohanna & Kaninerna 
http://holbackens.weebly.com/