Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1109 ggr
[Mi-rand-a]
0

välja pellets

har nu cuni complete blandat med selective, det blir ju rätt dyrt att hålla på att köpa båda påsarna och båda är bra så tror jag ska sluta med någon av dem dock vet jag inte med vilken. 

Selective har fiber innehåll 25%, inget socker och rikt på naturliga ingredienser och inge färgämnen. 

Cuni complete har fibrer-20%, minst 100% ska vara färska grönsaker. 

Det är väll enda skillnaden mellan fodren som jag märkt. Själv tycker jag Selectivefodret låter bättre men har ni egna erfarenheter/vad tycker ni?

[steffie00]
0

Jag själv har pelletsen Vitakraft till kaninerna, det funkar bra. Har inte provat någon annan pellets så går inte att gemföra med annan. Dock ger jag kaninerna mest säd till dom, som kommer från en jag känner då jag antar att det finns massor med konstiga ämnen i köpt pellets/säd. :)

natha-mjau
0

selective innehåller mer fett.
Jag ttycker om båda fodrena men jag valde cuni complete, just på grund av fetthalten. Sen köper jag 8kg säckar från zooplus.dk så de blir inte så dyrt ändå, har iof bara 2 kaniner :)
Sen om man blandar cc med RR blir det rätt bra värden!

Fridaaaa
1

Rekommenderar inte vitakraft, inget bra innehåll, inget pellets från matbutiker rekommenderar jag.

Säger som #2. Jag har dock cuni re-balance till mina kaniner 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Mi-rand-a]
0

Okej då kanske det är bäst att ta cuni då. Här finns det bara tre olika fodersorter (vad jag sett) och det är lösvikts pellets, cuni och selective så kan inte blanda ut det med något annat foder och tycker det är besvärligt att hålla på att beställa, men det blir nog bra med bara cuni. Dock var det inte sådan jätte skillnad på fetter, 3% i cuni och 4% iselective.

ALEVIUSS
0

Edel pellets är det enda jag kört med i 9 år nu. Köpte först säckar, men med bara 1 kanin blev det ofräsht, jag köper det på lövikt nu, det är ändå mest på vintern som det går åt mycket, vår-sommar är det gått om löv och gräs att mumsa sig mätt på (och hö)