Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 549 ggr
hannabs
0

Smal toalett

Jag tänkte höra om någon har tips? på något som kan fungera som en toalett i en väldigt opraktisk bur. På bottenvåningen kan man dra ut botten ur en smal spalt samt så finns det en vanlig kaninlucka. Alltså kan jag inte få in en toalett där. På ovanvåningen är det ett hus i ena hörnet och ramp snett emot så inte heller där får jag rum med någon vanlig toalett. Har toalettströ bredvid rampen, ett utrymme som endast är drygt 20 cm brett. Det fungerar bra, de gör sina behov där men min ena kanin har en tendens att alltid vilja gräva undan det blöta ströet så det hade verkligen underlättat med kanter som håller ströet på plats. 

Finns det någon som vet någon låda som är max 20 cm bred? Kanterna får ju inte vara allt för höga heller eftersom att det är precis bredvid rampen. Det hade nog blivit jobbigt för dem att ta sig upp och ner då.

AkaiTsuki
0

Pröva triangelformad toalett? 🙂

//Joanna

VildaVittra
0

Det finns diskbaljor i gummi: http://www.rum21.se/sv/artiklar/diskbalja-m-borste-brun.html

Bara att knöla in på plats.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

hannabs
0

#1 Jag tycker jag har kollat in allt som finns men jag lyckas ändå bara hitta toaletter som är över 20 cm på bredden. Har letat lite smått bland vanliga förvaringsplastlådor också men då blir kanterna extremt höga. Har någon tips? så får ni hemskt gärna länka! 🙂

hannabs
1

#2 Vad fiffig den verkade! Den hade visst utgått ur sortimentet på sidan du länkade och när jag googlade så kostade de kring 600 hos andra återförsäljare.. Lite väl dyrt för en toalett kanske :/ Men himla bra tips?!

VildaVittra
0

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

hannabs
0

#5 Den där skålen kanske man ska åka förbi och köpa. :) Tack för hjälpen!

Ninwe
0

Man kan ju köpa en vanlig förvaringslåda och ta ner kanterna lite. Om man slipar dom så att de inte är vassa så fungerar det utmärkt! :-)

Hälsningar,
Ninni :-)

VildaVittra
0

#6 Det var så lite så. Tänk på att keramik kan vara halt, så köp en rulle antihalktejp på tex biltema eller en byggbutik.

Itchy
0

en vanlig trofast från ikea är ju billig & helt suverän http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00252578/

You can't spell Bitchy without Itchy

hannabs
0

Tack alla! :)