Trixie utomhusbur?
Hej!
Tycker ni att denna bur verkar bra att ha två kaniner i?
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/kaninburar_marsvinsburar/tva_vaningar/340509
Okej, men om du frågar mig är det för dyrt för en sån där bur. Tips: på tradera finns det betydligt billigare burar, som är mycket större. Dock behövs det lacka. Har själv precis beställt hem, det ska monteras upp idag! http://www.tradera.com/item/301774/203032003/kaninbur-kanin-bur-marsvin-i-tra-xxl-fri-frakt-
Aktiv på kanin.ifokus.se
#1 Ja. jag tyckte att den verkade väldigt dyr🙂
Oj den buren var väldigt stor!
#2 om du har plats där hemma så tycker jag att det är ett bättre val!
Aktiv på kanin.ifokus.se
Om du väldigt gärna vill ha en sådan med två våningar, kolla på blocket så hittar du säkert nått billigare ;)
Aktiv på kanin.ifokus.se
Trixie är inget bra märke tyvärr. Rekommenderar inte att köpa det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Tyvärr så är inte den godkänd på höjden. Den är bara 84cm hög, vilket omöjligt kan vara 50cm per våning.. :-)
Hälsningar,
Ninni :-)
Den buren är rent skräp:
1. För låg i höjden.
2. Dålig kvalité
3. På tok för liten för en kanin, än mindre 2(oavsett storlek på kaninerna)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#1 och bara 42cm djup… den ser stor ut på bilden men tyvärr tror jag inte att den är så stor :/ _______ Har ni kollat höns/kaninburen på granngården? Dyrare men….
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Vad är det för regler för höjd på en bur? Är det olika för ute och inneburar? :)
Pretty wise //
#9 Samma regler för inne och uteburar. För kaniner under 3 kg måste man ha minst 50 cm höjd och minst 50 cm bredd.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
För låg, ja.
Köp en bur på tyska eBay istället, mycket billigare. Kolla bara så det är lagliga mått för sverige och så att det är eBay garanti på den🙂
Bara ett tips🙂
Ett till tips? kolla så det inte är aktion på den för ifall det är det så kommer du antagligen inte få den😐
Skit i andras åsikter, kör på vad du själv tycker