Skendräktig!?
Hur vet man om en kanin är skendräktig?? Charlie har betett sig väldigt lustigt senaste tiden, varit aggressiv, grinig och även bitit mig tre gånger ganska ordentligt. Hon stökar och bökar väldigt mycket i sin bur inne och idag när hon var ute så hade hon byggt ett bo i sitt hus som hon har! Är det möjligt att hon är skendräktig? och det är därför hon har betett sig som hon har gjort?
kan vara att hon är brunstig , de gör min kompis kanin. Hon har inte blitt parad eller nått sånt eller har hon blitt parad? :)
Bra fråga! En av mina honor har betett sig på samma sätt.
#1 vi misstänkte brunst först och även andra här har sagt att det kan bero på brunst men eftersom det pågått i flera veckor nu så börjar jag tro att det beror på något annat, hon visar inga tecken på att brunsta så som svullet kön eller liknande. Nej, hon är inte dräktig och har inte blivit parad! :)
#3 då är det nog brunst, min kompis kanin lägger bon lite här ovar i buren och det kommer inga bebisar ;)
Förmodligen är hon skendräktig? :) Mina honor blir nästan alltid skendräktiga när de är brunstiga. Vår innebär ju beeeebisar. :P
Hälsningar Amanda och kaninerna