Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 393 ggr
[zendaimimon]
0

Förändrad efter krastrering

För lite mer än vecka sedan fick jag min kaninhane kastrerad och nu har han plötsligt börjat bete sig väldigt underligt.

För första gången någonsin har han blivit aggressiv och försöker hela tiden attackera hanen bredvid genom gallret (de har alltid kommit överens och brukar sitta och tvätta varandra när de får vara ute tillsammans under övervakning) och plötsligt skvätter han varje gång han är ute och springer i rummet vilket hände ganska sällan förut.

Någon som känner igen sig i allt det här? :( Förutom detta är han lika pigg som vanligt och äter och dricker som han ska.

AkaiTsuki
0

Alla hormoner har ännu inte försvunnit ur kroppen och jag tror att han känner sig lite utsatt med tanke på att han har sår. Vem vet han kanske tror att det är grannen som har åstakommit såren? 

Jag känner inte igen det och jag hoppas verkligen att det försvinner och håller tummarna för er!

//Joanna

[zendaimimon]
0

Tack så mycket :)
OBS!

Glömde skriva med att även den andra hanen (grannen intill) blev kastrerad även han, dock en vecka senare, och det var efter detta beteendet började

Facie
0

Oj det låter ju jättekonstigt, vanligtvis brukar det ju vara motsatsen vad jag förstår. Men man får hoppas att det är som #1 säger och att det kommer lugna sig snart.

Blev lite orolig nu när jag snart ska kastera :o

Pretty wise //