Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 383 ggr
malinroth
0

OT- Nelly olyckspippin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag som har varit så nöjd med att min hund Nelly lyckats vara i princip helt skadefri under sina snart 5 levnadsår… Börjar få en smärre chock nu tror jag, det började med att i början av sommarn få veta att hon hade en juvertumör, för någon vecka sen skar hon sönder trampdynan och fick gå med bandage en vecka, för nån dag sen slog hon sönder en tand när hon vr i skogen och busade! Ringde jourvet och han sa att det inte var akut s jag ringde på telefontid och fick en tid på tisdag nästa vecka då de också skulle kolla knölen igen då hon hade svullet juver så nu ska de kolla om det går att operera…och nu alldeles nyss märkte jag att hon höll på slicka på låret och jag och mlin kollade vad det var och det verkar som att det är våtexem! Skrikandes Jag blir galen…nånå tur att jag har vet tid bokad iaf…får kolla juvertumör, bruten tand och våtexempå ett och samma veterinär besök..stakars lilla krake :(

KajsaM
0

Stackarns lilla Nelly :)

malinroth
0

mm..och slickar gör hon på sina våtexem eller var det nu är så det blir att sova med tratten i natt :S Får se hur det går lär inte vara populärt men vet inte hur hon kommer reagera då hon aldrig haft krage förr…

KajsaM
0

Hehe, kan tänkte mig henne med tratten på huvudet ;) Hehe

malinroth
0

mm det går inte så bra…verkr inte som att jag kan lämna henne och åka på nån träff i skellefteå imorgon…men men vi ser ju vad hon säger efter natten, just nu e det iaf PANIK….flåsar och darrar och sitter i famnen typ…:/  Får se om man ens får sova nå…min älskling <3

malinroth
0

nu är det jag som börjr få panik! inte fått en blund än…nelly flåsar i 190 och stångar mig med tratten och sitter och kliver på mig i sängn heela tiden….gäsp

Nathalieee
0

hon får krya på sig ! hoppas allt blir bra :)

Våran hund har varit frisk  i 7 år nu :D eller  jusst dt , hon satte sig på en kaktus när hon var valp jue.  så fick hon en liten böld av taggarna , så den fick vi åka och ta bort hos vätrenären . men annars har hon varit frisk .;D

Tina-A
0

Stackars lilla Nelly stumpan. Och lite läskigt med kragen!

Hoppas allt går bra på tisdag!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

malinroth
0

#6 ja det ser genast mycket bättre ut i själva våteksemen nu när hon inte kanslicka, men hon är fortfarane väldigt skärrad av att ha tratten…:/ Ska vara hemma med henne idag så ja kan ta av den lite då och då och hålla koll¨på henne istället…Har inte fått sova många minuter i natt,,

lill-jarven
0

#5 Du kan ju inte hålla på å få panik heller, då blir ju Nellan ännu oroligare! :P Bind fast henne i hyllan, på med hörlurar och gonatt ;)

KvirrZ
0

Stackarn!

- Mvh Emma