Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 756 ggr
Cilia.Teddytöserna
0

Träna bort hakpåse?

Jag har en tjej på 7 månader hemma, i förra hemmet så hade hon fri tillgång till pellets och det gjorde henne smått överviktigt och då fick hon en liten hakpåse. Den är inte stor men stor nog att jag stör mig just eftersom hon är så ung. Hon har gått ner i hullet men jag ser ingen skillnad på hakan. Jag vet att man ibland inte kan träna bort det men enligt uppfödaren så är hennes så liten att det ska gå. Men jag hittar inte rätt metod. Jag har dragigt ner på fodret och låter henne äta max 0,5 dl pellets och resten hö. Alltså så består hennes kost i största del av hö. Jag går med henne i sele varje dag och hon springer även i Hage varje dag.. 

Någon som har tips? på hur jag kan få bort hennes haka? 😐

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Peak303
0

Har lite samma problem.. Men jag har hört att man kan borsta bort den om det bara är skinn. Annars (om det inte är direkt fett i den) så placera vattenflaska högre upp samt häng lite saker i taket, det kan få henne att träna "hals/hak" musklerna för att minska på hakan.  🙂

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Cilia.Teddytöserna
0

#1 ja okej, hur menar du med borsta ?🤫 Ja okej men det får ajg ta och prova 🙂

Peak303
0

#2 kamma bort den, många har dragit bort en bakpåse på de viset. 🙂

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Cilia.Teddytöserna
0

#3 låter nästan lite brutalt 😂 Nej man jag tror jag fattar, för försöka och hoppas på det bästa 🙂

RebeccaG
0

Hakpåse är löshud i principen. 

Precis som när människor går ner i vikt snabbt så blir det en massa löshud som drar ihop sig med tiden(dock inte till 100%)

Se till att motionera henne regelbundet & se till att hon fortsätter äta bra så ska du se👍

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

notthejello
0

Tycker att en halv dl låter ganska mycket faktiskt. De flesta kaniner klarar sig ypperligt på hö och olika grönsaker. Jag tror faktiskt att 1-2msk pellets räcker, om det är bra värden i både pelletsen och höt.

Oh no, not the Jello!