Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 386 ggr
johanna_loveAnimals93
0

Deras första möte :P

Igår när jag var ute med Lowe i sele så var Belle i sin Hage samtidigt, och när vi hade varit ute en stund skuttade Lowe fram till Belles gård. De nosade på varandra och verkade gilla varann. :D Lowe letade typ efter nåt sätt att komma in till henne.. :P Mamma sa att Belle slickade honom! :) Fast det såg inte jag… Nu undrar jag: Ska jag låta dem vara i samma Hage även om Lowe inte är kastrerad? Han är lite mer än fyra månader och jag har hört att man ska kastrera dem tidigast vid 6 månader. Hur märker jag när han börjar bli könsmogen..? För jag har inte tänkt mig några ungar.. ^.^ Tacksam för svar! :D

myriis
0

Jag skulle inte ha dem i samma Hage, en onödig risk. Men du kan ju låta dem pussa på varandra genom galler om du vill. Hanar brukar göra så på honor när dem är sugna på att para sig ;P

ciss
0

Ha dem inte i samma Hage, absolut inte. Jag skulle inte ha gjort det. Fast som Myriis säger kan dom ju få pussas lite :)

Vad roligt att dom tycker om varandra. Ska du kastrera Lowe?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

johanna_loveAnimals93
0

#1 och #2: Okej, tack för tipsen. :) Ska bygga en egen Hage till Lowe och ställa hagarna bredvid varandra så att de kan ha glädje av varann ändå ;) Har tänkt att kastrera Lowe. :) Jag blev jätteglad när de verkade gilla varandra! :P

KvirrZ
0

Som de skrivit ovan, ha dem inte i samma Hage men det är ju kul att de gillar varann :)

- Mvh Emma

johanna_loveAnimals93
0

#4: japp :)

myriis
0

Tänk på att han kan pussa på henne endast för att han vill para sig, och inte för att han gillar att umgås med henne. Så att du vet att det inte är säkert att dem kommer acceptera varanra om han kastreras =)

johanna_loveAnimals93
0

#6: Okej, det var bra att veta =) tack för alla tips?! De är guld värda ;D