ta ut kaninen.
nu har snön tinat bort lite på vissa ställen. får man ta ut sin kanin och låta den hoppa litte på gräset kaninen har alldrig varit ute men hon är 6 månader. de är ju 3 plus typ
Kall luften kan bli en dödlig chock för kanin;)
Jag tog ut min 5 månader ålriga kanin när det var 4+ hon dog… Hon var van vid 31+;)
Ts: Beroende på temperaturen inne är det ingen fara. Brukade ta ut mina innekaniner i snön tidigare år runt 30-40 min utan några problem. Dem bodde då i rum runt 19-23 grader.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
är 19-23 hos mej 0 till +5 ute hon är 6 månader aldrig varit ute
hennes mamma är ute på sommarn
ja de går att ta ut kaninen i kortare stunder
#1 Hoppas innerligt inte att du hade kaninen i 31 grader, det är definitivt inte bra för en kanin, på tok för varmt.
TS: Du kan ta ut din kanin korta stunder, är ingen fara.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hur långt ät korta stunder då?
#6 Beror på kaninen, om den fryser men 5-20 min, du ser hur kaninen reagerar
Jag tror nog inte att det är någon fara att ta ut kaninen i 10 minuter för att låta den springa av sig lite :)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#1 Var någonstans förvarade du kaninen där det var 31+? I bastun? 🤔
#5 och #9, Ja, faktiskt i bastun. Oanvänd aldrig på, tills min illebrosa gick och öste på vatten på stenarna och tempraturen steg. Sen så var jag inte hemma så mamma tyckte att det var en superide att ta ut kaninen i kalla luften;)
#10 jag antar att du skämtar haha? :)
#11 Faktiskt inte en gammal bastu är ett finfint kaninhus. Enligt mig iallafall.
#12 Om det är 31 grader där är det inget bra ställe för en kanin. På tok för varmt.
om de dör av extrema temperaturskillnader är det väl djurplågeri :(
#10 Riktigt tragiskt att en kanin dog under de omständigheterna.
En gammal bastu som är 31 grader varm och förmodligen mörkt utan fönster dessutom, är ingen bra plats för en kanin.
#16 Finns ingen #18, vem syftade du till där?
Att familjen inte vet något om kaniner låter mer som en bortförklaring, är ingen anledning till att låta en kanin bo så pass varmt, blir det så pass varmt måste man göra något åt det så det inte överstiger 22-23 grader, över det är i regel för varmt för en kanin.
#16 Du skrev att hon var van vid 31 grader, då kan man lätt tolka det som att det var den temperaturen hon var van vid, alltså brukade ha.
Ska jag förklara?
Aja, det gör jag då.
Fredag den 18 septemper.
Jag gick till skolan, min kanin Hollys Brudgle "Bruggan". Satt i mitt kaninhus i min gamla bastun vi hade byggt om den, vi hade stoppat dit 2 fönster renoverat ochså. Men ni som har en bast finns det ju en sån som är på bilden;)
Den var kvar;) Min lillebror Carios stoppade igång bastun ockh öste bara på mer och mer vatten så det blev varmare.
Olyckligstvist så var jag i skolen just när detta hände.
Min mor Karla tyckte det var the worlds bästa ide att ta ut kanin efter 30-31+, Bruggan fick en chock och efter 5 minuter yttligare var hon död.
Lördag 8 Mars
Vi har tagit bort den där varmaren.
Ingen kanin har döttt.
Ja, Jag vet att detta som hände var tragiskt.
17# Haha var till 14 då jag antog att det var till mig. Sorry.
Vanligtvisst är det 19-23 grader varmt, då det blev 31+ var för att min lillebror skruvade upp värmen.
18# Sorry igen, det ska stå " Hon var vid 31+"
Vad vill ni veta mer?
Dogsy
Bild tagen från Google.
#19 Man får inte ta bilder från google, du måste ha tillstånd av bildägaren (google = sökmotor), hjälper inte att skriva att den är från google.
Låter bra att ni har tagit bort värmaren 🙂
#13 men sluta tjafsa om det nu ;) det har inget att göra med detta.
MVH Lovisa och kaninerna.
#21 Jag tjafsar inte.
Att förtydliga och diskutera är inte samma sak som att tjafsa.
#21 jag tycker att det i allra högsta grad har med ämnet att göra.
20# Jag har frågat ägaren av bilden;)
Ja, känns säkrare nu mycket mycket.