Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 1059 ggr
Josefinesve1
0

Kluckande ljud

Hej, min kanin på snart 2 år har inte vart sig själv på senaste tiden. Vi har hört kluckande ljud från magen och hon är mer kräsen med maten. Hon rör sig, äter gräs, hö, grönsaker, hårdbröd och solrosfrön. Hon gör det bara lite långsammare än vanligt. Har inte sett någon mask i bajset, hon har fina tänder. Tycker hon är smal. Funderar på trummsjukan då jag haft en annan kanin som insjuknat i det, men hon äter och rör på sig och vad jag har läst då brukar det inte vara trummsjukan. Har ringt till vetrinären men dem var Inge bra på smådjur och sa att vi kunde åka in om hon slutade äta. Vad ska jag göra? Tacksam för alla svar

Cathérine
0

Kluckande tarmljud kan vara symtom trumsjuka. När hon börja äta mindre, ligger mer obekväm (halv på sidan och backtassar bakåt), bete sig annorlunda (t.ex. rastlös eller stilla i ett hörn, gnystra tänderna eller andas fort) tycket jag att du snarast ska söka en kunnig veterinär.

Cathérine
0

sluta äta eller bajsa stilla i ett hörn, gnystra tänderna eller andas fort är sena symtom, då AKUT

Josefinesve1
0

Okej, vi har fått penselin som vi ska testa i 8 dagar. Hon äter men är mer kinkig med maten. Hon rör sig ganska bra och har inte sett henne andas häftig eller ligga obekvämt. Om det inte blir bättre snart ska göra ett till vetrinär besök

Josefinesve1
0

Tänkte komma med det glädjande beskedet att hon nästan helt är frisk. Ljudet är helt borta hon älskar all mat, rör sig mycket och beter sig som förut. Det ända är att hon är lite smal fortfarande. Vi gav henne miniform tror det kanske var därför hon blev bättre. #1

Andreag00
0

det var nog det min kanin hade innan han dog :( synd att vetrinären inte sa det :(

Wille, Puffe, Doris 

Cathérine
0

#4 vad bra Att din kanin är frisk igen.

#5 Beklagar…