Jag är GLAD!
I går skulle jag städa i stora boden… där har jag hö, halm och spån, och det hade blivit liiite mycket spån och hö på golvet så mamma var inte såå glad xD så stog jag där och soppa, o soppa, o soppa….. det blev en hel IKEA påse ( en sån blå ) med smuts xD
Sen efter ca 1 timmes jobb skulle jag visa mamma hur det hade blivit… Så stog vi där och hällde i spånet i en gammal fodertunna som jag hittade när jag städade!
Så skulle jag kolla Nisse som var i hagen ( hagen var kanske 10 meter från stora boden ) Då var det ingen Nisse där.. Jag fick panik och ropade på mamma.. Sen såg jag att dörren till huset var öppen…. Och våran hund Lukas är galen i Nisse.. Så jag kutade och stängde dörren så inte Lukas skulle komma ut!
Sen Letade vi efter Nisse hur länge som hälst.. kanske i 1 timme.. Sen hittade jag honnom i potatis landet.. sen tog det ca ½ Timme till innan vi fick tag på honnom.. ( mamma var inte såå glad, för nisse hade gräft MASSOR i potatis landet xD )
Sen nyss för en stund sen såg pappa att han var lös igen…Jag rusa ut… Men pappa tyckte han skulle få vara lös en stund bara jag gick med.. Så han var lös ute i ca ½ timme!! Han stannade alltid på tomten!!! VÄRDENS lyckligaste är jag NUUU!! jag vågar ha han lös!!!
Vad kul!! :D

aa!

fast jag vet inte hur han kan ha kommit ut ur komposthallret?!
Han hoppade troligen. Har dom en gång lärt sig så är det omöjligt att hålla de kvar.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

ok.. =(
Hehe, så allt kan gå ^^
- Mvh Emma
Tak på hagen i fortsättningen då, alltså!?
Härligt att han njöt av att springa lös ett tag…

Nu vet jag varför han kom lös xD Den här grejerna som man sätter i hopp kompostgallrena mee, en sån hade låstnat ( den längst ner).. Så det var där han hade kommit ut!
kul

hahaha vrf tänkte jag inte på att kolla där?!?!!?

putt *

puttt
Bra att du kom på hur han tog sig ut ^^ Jag trodde att min kanin Belle kröp ut när hon rymde hela tiden men sen såg jag henne hoppa över gallret :S … Så nu har jag hönsnät över hagen! ;)

Engla pressar sig igenom istället för att hoppa/gräva/krypa under.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#14 det gjorde Nisse också förut…

#15: Jasså :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

men det var när jag hade hagen inne….!
Kulkul ;)