Pellets (spån) man bränner som underlag?
Fick tipset till min damm allergiska Kanin Riki att ha det som underlg.Men vad tycker ni? Det blir klart billigare men samt så vill jag ju han ska må bra samt hur tjockt lager ska man ha? :)
~End of all days begins every day~
Bränslepellets menar du?
Det hade inte jag haft, för det är för hårt för dem att gå på. Eller det finns fler sorter som är mjuka och mer som spån?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
ja, precis :) såna.
har ånga som säger det är för hårt men min kanin gillar sova på burbotten hellre än ha spån emellan. men andra säger det är inte så hårt för man har tjockare lager. :) #1
#2 Hade det i kattlåda ett tag, det är hårt även med 5-10 cm lager tyvärr 😕 Så jag förespråkar inte det som burunderlag
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Prova träull? Det lär ju inte vara särskilt dammigt. Det har jag till mina kaniner så fort jag kan få tillgång på det.
Kanonenkelt och bra, de kan gräva o ha sig o gnaga lite på det, det far inte runt överallt och är mjukt om tassarna.
Enda nackdelen är väl att det inte direkt suger upp kisset så bra, du kan behöva ha något annat under, typ tidning eller nät eller nåt.
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Man får blöta det först så det sväller och luckras sönder, sedan kan man använda det och då blir det mjukt, som ljus torv ungefär 👍
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Har det till hästen som trampar sönder det men skulle jag haft det till kaninerna hade jag som #5 säger blött det innan. Med varmt vatten tar det ca 5-10 minuter innan pelletsen luckrats upp till ett ljust och väldigt lättstädat spån. Man får tänka på att inte vattna för mycket bara.
I want to take time to remember, cause I always make time to forget. When it usually ends in disaster, I know it's not over yet.
:) okej.. träull har jag aldrig hört talas om. var kan man köpa det?#4
#5 ahh, smart :D då ska ajg göra det. väldigt smart. det hade jag inte hört men ska göra det nu
#6 :) tack ska göra det nu
Tack #5 o #6 :Dnu är det mjukt och fint i buren vart betydligt bättre.