Gå på toaletten!
Hej! Min kanin är 3 år. Hittills har han bara fått kissa lite var han vill i buren, fast idag köpte jag faktiskt en toalett till honom.
Han sitter gärna i den och äter hö. Men frågan är, har ni några tips? på hur han ska förstå att det är en toa?
Tacksam för förslag. :D
Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.
När jag ville att mina skulle använda kisslådan så satte jag precis som du har, hö vid den sen böt jag ut spånet utanför lådan till toalett + halm (på vintern) då de inte gillar att kissa på de och på sommarn använde jag bara ett tjockt lager med tidningar som de inte heller gillar att kissa på och eftersom man ska rensa buren extra på sommarn så var de smidigt med tidningar :)
#2 Ok tack. Har du fler tips??
Hur gjorde ni när ni lärde era kaniner att gå på toaletten?
Valde en hörna hon brukade kissa vid och satte dit toaletten.
Du kan ju lägga i lite pluttar och kissigt spån eller något i toaletten så kanske han fattar ;)
Har en gång försökt byta favoritställe att kissa för min kanin men det varade endast i 2 v sen började han kissa i favorithörnet igen.
Bäst är väl att se att han bara kissar på ett ställe och sne kanske flytta toan när han är 100% på att kissa i lådan
//Joanna
Pga av att buren är ganska liten, är där jag har toa-lådan det enda stället i buren den får plats, så det går inte att flytta toa-lådan.
Men har ni fler tips?? :)
En annan toalåda? För att få kissfläckar i och sånt
Sedan flytta den lådan och lägga den gamlalådan i den nya på det nya stället
//Joanna
#9 Nej det funkar inte.
Lägg toaletten var han oftast brukar kissa, och när min kanin skulle förstå att det är en toalett så la jag i några pluttar i toaletten och då förstod han direkt! :)
Kärlek är starkare än hat.
#11 Tack för tipset. Men nu har han fått en ny bur! :)