Första vaccinationen..
Idag var det första vaccinationen för ninisarna :)
Allt gick bra och vi skall fortätta att vaccinera dom i jämna mellanrum. Jag trodde Mimmi skulle bli helt omöjlig eftersom hon stampade hela tiden i transporten, med det är klart. Mycket var nytt för henne; Transporten (första gången idag), vetrinären (första gången idag) och ta spruta (första gången idag). Men det gick jätte bra :) Hon flörtade lite med vetrinärerna ;) Dom tyckte hon såg fin ut med allt. Albin därimot som har varit hos vetrinären några gånger visste nog att han var där igen. Han var jätte klängig. Hoppade på alla runt bordet upp till axlen. En gång hoppade han från 1-2m upp på min axel! Jag blev jätte rädd eftersom han bara satt där och rätt som det var var han uppe på min axel! :P Mammig han är. "Nappe" syrrans kanin var lugnast han satt stilla hela tiden. När vi kom hem andades Mimmi jätte fort i flera minuter så jag satte mig ner hos henne och snackade om helt ointresserade saker. Men det hjälpte! Hon skuttade runt i buren och drack efter 1-2minuter. Är så glad att det gick så bra :D

Vad kul! Vad kostade det och vad vaccinerade du mot?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vad skönt att allt gick bra :)
- Mvh Emma
åh, va skönt å bra att allt gick så bra!

#1 Ingen aning XD Får räkningen via posten snart.

#1 Mot kaninpest.