Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 474 ggr
djurtok
0

Vilken klubb?

Hej nu e det dags för mig att bli medlem i em klubb igen, Jag vill vara med i en hopp klubb där man automatiskt blir medlem i SKAF och har rätt att skriva ut stamtavlor (när man köpt uppf.nr) och har rätt att ställa ut och hoppa sim kanin överallt i Sverige, tränings plats är inget måste men skulle ju vara trevligt att hoppa ngn annanstans änn hemma ngn gång, och i Skåne, Så vilken klubb tycker ni jag ska välja? ;)

För evigt med Gaia

RebeccaG
0

Först och främst: Har du renrasiga kaniner som är märkta & har stamtavla? Om inte så kan du skippa att bli medlem i skaf för att skiva ut stamtavla/ställa ut. Du kan antingen bli medlem i Skafs kaninhoppare(du får inöste ställa ut dina kaniner som saknar stamtavla, men du får hopptävla inom klubben) eller så blir du medlem i SKHRF och tävlar inom en sådan klubb.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

djurtok
0

Min kanin har stamtavla, och en har det inte, Och jag vill vara med på utställningar med stamisen och hopptävlingar med den andra som sen aka registreras" som hopp kanin Och då vill jag ha en klubb som här att man har rätt till att göra båda två :) Plus då att jag när vi har fler burar här hemma, har planer på att föda upp till utställning men också hopp :) Har också frågan som kan verka dum men får man välja sitt uppfödare nr om det finns ledigt?

För evigt med Gaia

[neptunens]
0

Då är det SKAF och SKAF KH du ska bli medlem i (en avgift)🙂 Eller SKAF och SKHRF (två avgifter, olika förbund som inte har något att göra med varandra typ)

I början fick man välja uppfödarnr, men nu förtiden blir man tilldelad ett när man betalat in.

djurtok
0

#3 Okej, jag fatta inte riktigt vad du skrev först , så hur mena du? ;) Okej, va synd hade viljat ha R99- början på mitt namn och när jag är född ;D

För evigt med Gaia

[neptunens]
3

Skhrf har bara hoppning, och skaf har både utställning och hoppning, men inte hoppning i alla "lokalföreningar" så vissa väljer att då vara med i skhrf också.🙂

Haha, det är tyvärr redan upptaget, men lätt att komma ihåg annars 😉

djurtok
0

Jaha okej! :) Haha ja ;D men va synd:/

För evigt med Gaia

[neptunens]
0

Vad är det för ras och färg du tänkt föda upp förresten? 🙂

RebeccaG
0

Vad e det för ras du vill börja med & hur ser din stamtavlekanin ut?🙂

| Youtube

djurtok
0

#7 #8 Han är en White svart dvv, med White Havanna som far och White blå(tror jag de va) som morfar har jag för mig iallafall ngt liknande, har inte stamtavlan hör just nu men tror jag skrev rätt, och jag älskar de färgerna plus att dvv är en så trevlig ras! :) Längre fram hoppas jag på en Castor Rex kanin med ;)

För evigt med Gaia

RebeccaG
0

#9 Börja med en ras, i detta fall dvv😉

När du ställt en del & lärt dig mer om rasprägel mm kanske det är dags att införskaffa en fru till din grabb? Köp en som en annan uppfödare redan är "färdig med", alltså en vuxen. Då vet du vad du får👍

| Youtube

djurtok
0

#10 ja, jag vet, här redan tittat ut frugan ;) Dock ska jag vänta och ställa ut mer då jag inte är jätte van med det och sen ska jag kolla om det finns "bättre" gener annars blir det den tänkta tjejen :)

För evigt med Gaia