Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 3214 ggr
Clariiz
0

Konstiga komplimanger (?)

Jag har gått typ 2½ dag på nu i skolan (ny skola igen, men har ju hela min "gamla" klass med mig eller ja iaf en del :P) och har redan fått väldigt sjuka "komplimanger" (?).

Har fått höra dessa (några av dem :S)

Kille (som heter Jimmy(?)): Hon har snygga raggar-pattar!

Banne: Hon går i min klass.

Kille: Aha.. näh ofta!

Bannes brorsa Crille: Hon är het!

Fick höra, Snygga pattar, Hett ass! Fan va het du är! Och alla minst 3ggr..

Ska man skratta eller gråta?

Vad tycker ni jag ska göra? Får ju för fasiken höra sånna här saker minst 2-3ggr per dag (och vi har ju gått där 3 dagar!).

Men jag fåt väll vara glad att dom tycker jag ser bra ut? Eller? Och att dom tycker jag ser äldre ut en vad jag gör.. (går i sjuan)

Tips??

Sedan MÅSTE jag berätta en sak till ;) Som hände igår.. Vi fick dela upp oss i grupper i A-hemmet. (finns olika hem i skolan :))

KOm med 1 kille som jag inte känner sedan tidigare från sjuan, 2 åttor och 2 9or. (altså kände jag ingen)

Vi kom till ett moment då man skulle lyfta igenom fyra personer genom någon grej. En ni (som heter Sebbe) tjatade.. skriver upp det :P

Sebbe: Nu tar vi dig!

Jag: Nej..

(sedan lyfte dom en annan tjej)

Sebbe: Nu tar vi dig!

Jag: neee

(sedan lyfte vi över sebbe)

Sebbe: Nu tar vi DIG!!!!

Jag: Nee, jag kan inte.. Jag har klänning.

Backman (killen från min klass): Nu tar vi henne! (pekade på mig.)

Sebbe: Nä, hon kan inte hon har klänning…

å en sista sak.. Fick 3 stycken "upp å ner - Blickar" bara när jag väntade på att mamma skulle hämta mig. (altså sådanna blickar då dom kollar från huvudet och sakta ner till fötterna å upp igen)

Mina kompisar tkr det är skit kul.. Jag vet då inte vad jag ska göra!

Ska man skratta erller gråta? TA det som komplimanger, eller ska man typ göra sig ful eller något.. ?

hjälp?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Keligast
0

Skulle blivit glad om jag fick såna komplimanger. Men om du tar för dig av te.x att du har snygga bröst kan det hända att du blir populär för dina bröst :/ (en i min klass är känd för hennes bröst). Sen när dom kollar upp från huvudet och ner än nog bra :P min förra pojkvän gjorde det och log mot mig <3 tycker säkert hela du är söt <3:) Sötis ;)

Frida-L
0

Ja du, jag vet inte vad jag skulle gjort..

Clariiz
0

#1; Hoppas det är so du säger :P. En så länge har jag tänkt positivt. Men grejjen var att allt kom typ på en gång.. Men jag får väll ta det som komplimanger då :P. En så länge är bara en av mina kompisar som hört alla. Ska säga resten i typ morrn tror jag :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

callo
0

oj, säger ngn sånna saker till mig blir jag skitförbannad! hett ass, raggarpattar etc..sånt kan du väl inte acceptera? jag hade smällt till dem eller sagt åt dem att hålla käften. Hade tyckt de va direkt nedvärderande och orespektfullt. Men men alla tycke rju olika, jag hade inte velat bli sedd som ett objekt. Men om du inte mår dåligt av det och ist. tar de osm en komplimang så är det ju bra.

Clariiz
0

OM någon säger något som gör att jag verkligen känner att de ser mig som ett objekt.. Så får dom en säll där dom verkligen inte vill ha den…

Men man får omvanlda dom lite :P Visst Killar är omogna xD Men dom flesta går i 9an.. Borde dom inte mognat då?? Men man får omvanlda dem lite till något annat :P. Får väll vara glad att dom tkr jag är het.. Och inte ser ut som en död kråka.. Men men.. Vi får se vad det leder. Eftersom det bara går typ 75 elever i A-ehhmet (som inte är allt för stort) ser man ju mångha flera ggr om dagen. MAn får väll prata med dem också.. Blir nog bättre med komplimanger senare xD Skulle inte skada att höra: Du har fina ögon, eller något mitt i allt annat..  xP Men men..

Tror jag skulle bli gladare att höra: Du har fina ögon, än att höra ännu fler du är het.. haha Men men :) Kul dom tkr jag ser äldre ut och att de tkr jag ser bra ut :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Haha, du för ursäka om jag skrattar ^^ Men säg tillbaka eller tacka :D ;)

Clariiz
0

Det ska jag nog göra ;) Tack kajsa!

Nån: Du är het

Jag: Tack så mycket, tyvär kan jag inte säga samma sak om dig xD Haha :P

Eller bara TAck.. Eller Inte du, eller du me :P nått xD En så länge har jag inte sagt ett skit :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Ja värsta perfekt att säga clara :D

Clariiz
0

Ska köra någon av dem nästa gång ;) (om jag vågar dvs :P)

skriver upp det här då. Grejjen är attd e flesta inte säger det till mig utan till någon som är väldigt nära mig! :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

twinnie
0

Den bästa komplimang jag har fått är :

- Du luktar nybakta bullar

xD Haha ^^ Men lycka till med ditt "problem" :)

KajsaM
0

#10 *asg*

KvirrZ
0

#10 Haha, bullar ^^

- Mvh Emma

twinnie
0

Min parfym vettu :)

Milly_94
0

Ta det som en komplimang =)

Clariiz
0

hehe bullar :P

Vi kör på komplimang :P

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Denna kommentar har tagits bort.
Clariiz
0

*putt*

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

mimmi.k
0

Jag umgås med både killar och tjejer vi är typ som ett "gäng". Killarna brukar ge alla komplimanger typ: Vad alla är snygga ikväll och typ: vad du luktar gott. Det är så lagom, ingen känner sig som ett objekt eller så. Det tycker jag är bra.

Men det låter som om killarna som ser dej säger komentarer bara för att du ser het ut och så. Jag skulle bli glad om det hände ibland men det kanske är lite överdrivet med flera ggr om dagen. Men vad du ska göra åt det vet jag inte, det beror på hur det känns för dej.

Kristiansson
0

xO

myriis
0

Wierd fråga att ställa på ett kaninforum.. ?

Kristiansson
0

Jo jag håller med till tusen. Konstigt ställe att placera tråden på.

Llinnea-
0

Men det är ju faktiskt lite kul att läsa OT också :)

Taci
0

Jag förstår helt ärligt inte vad problemet är ? Att du får en massa komplimanger, är det nåt att gråta över ? Låter mest som "skryt" faktiskt :P

myriis
0

#23: Tror nog jag håller med där.. ;P

twinnie
0

Håller också med ^^ Skulle blir sjukt glad om någon sa så till mig ^^,

ciss
0

#23: Håller med :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Kristiansson
0

Jag håller med det låter bara som en massa skryt!   Sedan att du skulle säga till den killen "Tack så mycket, tyvär kan jag inte säga samma sak om dig xD"  Det låter bara som om du vill skryta inför alla om hur mkt alla killar gillar dig du verkar ju inte lida av det direkt xO

Llinnea-
0

23# Jag håller med ^^

Kristiansson
0

#22 Ja det är kul att läsa OT men inte bara med en massa folk som skryter hela tiden.

Frida-L
0

Jag tycker också det låter mer som skryt (det var det jag hade skrivit först i inlägg #2, men jag tog bort det sen)

SaraB
0

#23, håller med.

felicia93
0

ursch hatar sådanna killar som bara bryr sig om utseendet det är ju äkligt .. dom ska inte tycka man är het , dom ska tycka man är fin .

flisan93
0

Jag tycker att det är bara bra när man får sånna komentarer om du inte känner dig kränkt eller kanske utstirrad med obehag! Om du inte gillar något av de dom säger ska du säga ifrån och stå för det eller så kan du bara skita i det för då tror jag inte att de tycker att det är lika kul:) Gör det som känns bäst:):) Lycka till:)

Taci
0

#32, stor skillnad på "het" o "fin"?

callo
0

#34 Egentligen ja, fin är mkt njukare, mer respektfullt. Samt kan det också betyda att man är en fin människa, alltså ens personlighet.

Taci
0

#35.. nja vet inte om jag håller med där, tycker det beror Helt på hur man säger det. Säger killen "Damn, så jävla fin du var idag då", så låter det inte så mjukt. I mina kretsar har det iaf samma innebörd, möjligtvis att "het" är lite mer åt "snygg-hållet", o fin åt "söt-hållet". Men det är ju inget negativt med nåt av orden.

Tina-A
0

#36: Precis som jag tycker.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Niike]
0

Förstod mig inte heller på den här tråden riktigt … Om någon sa så till mig skulle jag nog inte direkt skriva det på ett kaninforum, jag skulle tycka det kändes som jag skröt eller något .. Menmen .. :)

myriis
0

Jag skryter för Maja istället x) Neeh, jag skojja bara ^^

Mimmiih
0

jag tycker att du ska ta det som en komplimang…?;)  Passa på dig att ta åt dejj…

[Niike]
0

#39 Hahah, precis ! Det har jag fått stå ut med ;) xD <3

callo
0

#35 ah men då e det väl annorlunda för er där uppe:P här i skåne är det stor skillnad. Jämför själv om din pojkvän skulle säga "du är hetast i världen" och "du är finast i världen". "En het människa" förstår man direkt innebörden av meningen,."en fin människa" kan användas i många olika situationer. Man kan vara fin för man gjort en god gärning, för att man är en "ren" go snäll människa. Het betyder bara en sak, om man bortser från att de även betyder varmt. Man kan säga till sin mormor att hon är en fin människa, men inte att hon är het, eller det gör man iaf. inte, inte ngn jag känenr skulla säga så iaf. SÅ…mkt skillnad alltså!

Jojsan
0

håller med callo med skillnaden på het och fin :P

Taci
0

#42, jojo, men nu pratade jag om när man använder "fin" om utsidan o inte insidan. :P

callo
0

#42 mhm dte gjorde jag också, på sätt o vis. För att visa att fin är ett mjukare ord. Eftersom dte betyder ngt snällt och står för godhet på insidan, då kan det inte betyda ngt sexistiskt på utsidan. Medans het kan göra de. T.ex har ngn mer respekt för en om de säger "va fin du är" än om dem säger "vad het du är". Det är mina åsikter ;P

myriis
0

PRECIS MAJA! Fast du får skryta för mig också, om du vill xD

Nej, nu har vi hamnat lite OT tror jag.. ;P

Clariiz
0

Skryta är då det minsta jag vill.. Och jag tycker ni på kanin är vlädigt snälla och bad er om råd.. VAd ni tyckte jag skulle göra..

Det är kul att höra men inte när det blir så mkt.. :/ Som tur är inte så mkt ass och pattar - kom. längre :D Det är jag glad för nu har jag fått höra het och söt :) Det är mkt roliga tycker jag .. Visst är några ass tittare kvar dock.. :/

Ska jag sluta bära korta klänningar? Och byta till hängbrallor? Jag älskar att ha klänning jag tycker det är både fint och skönt.. Har svårt för jeans å sådant.. Men visst var det kul ett tag.. NU är det lite jobbit.. Okej om en snygg kille tittar men när dom äckliga :S

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Taci
0

#47, så om en snygg kille tittar på ditt ass e det okej, men om han är ful så är det jobbigt ?

myriis
0

Okej.. Utseendefixerad eller? xD

Clariiz
0

#48; Det där kom visst ut lite konstigt :P

JAg menade inte asset på det dära :P Hel heten om det är en snygg kille som spanat in en eller va man ska kalla det så är det självklart roligt :) Även om man själv inte är intresserad. Där emot de äckliga killarna (även de kan vara snygga men dom är äckliga) som ska hålla på att verkligen stirra, och typ håll apå att övdriva. Ställa sig i vägen för en å hålla på.. Dom tycker jag verkligen inte om..

Altså kort fattat. Se som spanar in en, men ler lite och inte går längre en så tkr jag är roligt.

De som ska hålla på för mycket, ställa sig i vägen och stirra å hålla på låtsas snubbla, eller knuffas av kompis för att komma nära en är bara äckliga och iriterande och skulle hellre skippa dem..

Hoppas du förstod. Jag är iaf glad det blivit lungare nu :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

annaforsgren
0

hela min familj tycker att jag ska bli modell:P, och en tjej i 8:an, sa att hon tycker jag är naturligt söt:P och idag sa två i min klass att dom tycker jag har fina ögon och massa i klassn gillar mitt hårXD .. Men jag ska annmäla mig till stockholmsgruppen:P

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

alexis
0

Clariiz: Seriöst, om du funderar på att sluta använda ett klädesplagg du gillar för att folk kollar på dig så har du inte mycket självförtroende att skryta med iaf! Ärligt talat, vad är det du vill ha hjälp med egentligen? Du märker väl själv om du blir glad eller arg när folk kollar på dig, så vad är det du vill att man ska göra för dig? Det finns inget rätt eller fel här, alla tycker olika. Men det är ganska uppenbart att du blir överlycklig för sånna kommentarer så denna tråden är alltså heeeeeeeeelt onödig och bara ett försök till uppmärksamhet. och tydligen funkar det - grattis.

Lotta_A
0

Jag skulle verkligen inte uppskatta om någon kille sa till mig att jag hade snygga raggarpattar eller ett hett ass.
Det skulle jag tycka vara riktigt motbjudande och respektlös.

Jag skulle kunna ta en sån komplimang om jag fick den av en nära vän och om den var på skoj. Men om någon okänd sa det till mig…… nee… urs… 

Jag skulle inte se det som att han tyckte jag var snygg och söt snarare att han bara skulle vilja sätta på mig. äckligt.

Killar i den där åldern vet ju verkligen inte hur man på ett respektfullt sätt talar om för en tjej att hon är snygg.
Dom slänger bara ur sig en massa sexistiska och obehagliga kommentarer framför både sina och dina kompisar. Varför gör dom så??
Jag kan verkligen inte förstå hur tjejer kan uppskatta sånt.

Dessutom tycker jag att killar som slänger ur sig sånna där saker och tjejer som uppskattar det är lite väl utseendefixerade och det tycker jag inte man ska vara…
Jag skulle i alla fall bli tusen gånger gladare om en kille gav mig komplimanger för min personlighet. Han får gärna ge mig komplimanger för mitt utseende också (även mina bröst och min rumpa) men då helst lite mer mogna och seriösa sådana..
Och kompliamanger vill jag helst ha när vi är lite mer ensama, inte framför massa människor och inte genom en kompis. blä
Kan tilläga att om jag ska kunna acceptera och ta emot komentarer i stil med dom du fick skulle jag gärna känna killen lite bättre. Kanske dejtat ett tag eller så.

Och killar i nian är långt ifrån mogna. Eller det där är ju olika i och för sig men jag skulle vilja säga att människorna börjar mogna när dom börjar gymnasiet ungefär. 

Men detta är ju bara vad jag tycker.

Clariiz
0

#53; TAck Lotta! :D Du svarade just på alla mina frågor, och bekräftade för mig att dom inte är så mogna :) Tack säger jag bara :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

lolaisdenied
0

Jag blir arg när jag hör sådana kommentarer
Ser det som en förolämpning att folk håller på -.-
Det skulle precis lika gärna varit en dum kommentar och jag hatar ytligheten och att de försöker leka tuffa.
Precis som om någon nyper en i baken… Ne folk ska vara tysta och hålla sig på avstånd (*tråkmåns*)

annaforsgren
0

Lägg in en bild då:P

Clariiz
0

#56; ??

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

annaforsgren
0

ja,jag vill se hur du ser ut:P

Clariiz
0

Haha :P okej.. HAr ingen bild just nu.. men kan beskriva lite :P

Ganska långt brunt och självlockigt hår.

Jag är knappt 162cm lång, ganska så brun hy (fast är hel svensk).

Sedan vet jag inte vad jag ska skriva mera :P Ska fixa bild.. Bara huvud eller hela kroppen isåfall?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

myriis
0

#52: Bra skrivet! =)

Jenny_94
0

hello Clariiz! det var skit äckligt när banne sa det där med Raggar-pattar! usch jag fattar inte varför han va tvungen att säga det! :/ (om ni undrar så va jag men :/) fast det va ju inte han som kom på det men men…

[mangaa]
0

Jadu , man får skratta :) Jag har en porrgalen kille i min skola , Chaiyut heter han , han försökte ta mig på brösten idag (som vanligt) fast jag slog till honom :)

Han försöker jämt ta på mina bröst eller min häck :p

Men nu är jag så van med det så jag bara slår till honom xD

KvirrZ
0

#62 Du måste ju säga till någon! Han får ju absolut inte hålla på så!

- Mvh Emma

Jenny_94
0

va snuskigt! :S usch jag skulle säga till nån Lärare! eller nån annan vuxen…

ciss
0

Tog bort det jag skrev. Blev så konstigt ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se