Era sommarhagar/burar?
Jag vill se bilder på era sommarhagar/burar. Behöver med inspiration inför mitt bygge!
Min plan är att bygga stommen som ett växthus. 3x5 meter bygga ett mindre hus där inne som skydd för vind och regn. Samt en hylla som också fungerar som ett solskydd. Där kommer det bo 4 kaniner.
Kompostgaller hage
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
En annan gallerhage
Trähage
En annan trähage
Vi hade ett gammalt unket växthus som stod halvförfallet när vi köpte vårt hus, så förra sommaren så gjorde jag om platsen till kaninhage :)
Rev bort växthuset och använde grunden till kant runt om, och la i nät i botten o sen jord på det, nu till sommaren ska jag däremot låta kaninerna bo i en annan Hage ett tag och odla gräs i buren så att de får lite gräs att sitta på o inte bara jord.
Men mina kaniner älskade det, jag plockade enorma knippen me gräs från en äng på andra sidan gatan hela sommaren istället så de hade fullt me gräs jämt o jord att gräva i, om än de inte kom så långt pga nätet en dm under :P
Men den funkar bra, inser nu i efterhand att jag kanske borde målat buren eller nåt så att inte träet möglar o går sönder så småningom men… ähhh :p då får man ju nåt nytt o göra om ett par somrar! ;)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#6 buntband:)
#1 och #4, snyggt!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Har kompostgallerhagar, ihopsatta med buntband.
Ska dock bygga någon i trä till våren. 45x45mm reglar som träramar och svetsat fyrkantsnät.
#1 Hade bytt ut nätet till svetsat nät, hönsnät är inte vidare säkert tyvärr.
#12 Önskar att jag hade något sånt nära 😕
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Är inne från mobilen, men kolla in hemsidan http://ultimateshoppkaniner.weebly.com/kaningaringrden.html så finns de bilder och beskrivning där :)
Såhär ser min köpta Hage ut.
är det dina kaniner?
vad är det för ras? är det hanar eller honor?
jag letar efter en belgisk jätte, rex eller fransk vädur att avla min hona med nämligen. vart finns ni? är det nära stockholm?
#18 Belgisk jätte är nog den till vänster och tysk jättescheck den till höger. Sällan man har två okastrerade hanar ihop, tyckte jag läste på personens sida att det är en hona och en kastrerad hane 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Som #13 sa till #1 är hönsnät inte så säkert. Min kompis blev i höstas av med sina två kaniner på så sätt😕
Jag har haft funderingar på att förstärka nätet med kompostgaller eller nåt :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#17 Vad #18 skriver stämmer. Min BJ hane är kastrerad och bor ihop med TJ hona. Kanske att du hittar en bra hane på sidan Jättekanin i fokus