Ta ut kaniner
Detta är första vimntern som våra kaniner bott inomhus över vintern.
När kan man börja ta ut dem kortare stunder i trädgården? Nu är vi sugna på att komma igång med hoppningen igen och den är utomhus.
Hur gör ni andra?
Tog ut mina för första gången förrförra veckan kanske när det var ca4+ och låtit dem vara ute igår och idag på en balkon där dem kan välja när de vill komma in (4+ idag och igår med) men när dem fått välja själv har dem bara varit ute nån sekund och när jag tagit dem på gården var det inte mycket längre än 5min så det är inte dem längsta stunderna än man kan ha dem ute här jag bor så om jag skulle hopptränat hade jag nog väntat tills de är några till + grader, Man märker ju också oftast på kaninen när den börjar frysa. :)
Så det behöver inte vara 15 + när man tar ut kaninerna? Man kan göra det när det bara är 5+?
Jo det går men inga långa stunder :)
#3 Okej, tack
Har haft med mina innekaniner på hopptävlingar i ridhus där det varit ca +5 grader i många timmar och det har fungerat bra. Lägger sittunderlag i botten på burarna och sedan tidningar över, blir i alla fall lite varmt att ligga på. Och så en filt över. Tror nog att du vågar ta ut. Dina nu, såvida du inte bor alltför högt upp i landet.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Beror väl på hur kaninerna är vana. Hålls dom i kyligare inomhus miljö så får de ju tjockare vinterpäls än de som är på 20'C. En kompis har sina i stallet runt 0-5'C kan jag tänka mig. Och vi har i ett rum bredvid garaget där det är runt 10'C. Är det vindstilla och torrt ute så är det nog bara skönt att få frisk luft :) Bara de kan gå in om de känner för det :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus