Kaninburs inredning
Jag har en fransk vädurskluns som just nu bor på våran uteplats över vintern, men nu när det börjar bli varmt har jag känt att jag måste sätta igång att fixa hans bur! Hans utebur består av ett hus med bajslådor och mat i och därifrån går en ramp ut till en ca 4x3 meter stor utebur, och har då tänkt inreda den lite roligare! Det här ska jag bygga in/fixa *"sandlåda där man kan ha både sand, jord, löv och byta mellan så han kan gräva. *fler platåer så han kan hoppa i olika nivåer. *utrymmen under platåerna så han kan gömma sej. *hållare för grenar så han kan ha som ett påfyllningsbart miniträd typ! Något som saknas eller tips/förslag?? Tycker det är svårt med inredning till honom för han är ju så STOR haha så allt måste ju vara så mycket större än jag är van vid med Dvv som jag haft innan^^
Juste! En stor höhållare i trä med som ska va vid någon platå grej så han kan äta både från marken och uppifrån typ!
Någon typ av tunnel kanske? Man kan också ha aktiveringsbollar på marken med något ätbart i , eller gömma godsaker i inhägnaden som kaninen kan leta efter. Vissa kaniner uppskattar också en vanlig fotboll som de kan rulla omkring och jaga.
Cementrör som tunnel, uppskattas även att vila i då de håller sig svala på sommaren
Ja en tunnel vore ju bra, tack! Men varfårman tag i såna stora som han får plats i? haha!
Agillty-tunnlar till hund finns ju, men jag vet inte om det blir för stort. Har dålig koll på vilka storlekar de finns i. Annars kan man kanske rulla ihop en matta av hårdare material som inte säckar ihop(typ dörrmatta) och sy ihop den längs med. Då kan man ju själv bestämma diametern.
Ja jag får kolla runt! Han gillar att krypa in under saker så det skulle ju vara perfekt för honom!(: