Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 496 ggr
emeliesvea99
0

Vilket foder?

Hej, jag ska köpa nytt foder och undrar vilket ni rekomenderar. Jag har 4 kaniner (en är bara på foder). Tre stycken dvv korsningar och en hermelin. Jag hopptränar alla kanske en gång i veckan och tävlar ibland, sen springer dem lösa varannan eller var tredje dag. Just nu har jag fodret Stampe, men det är inte jätte bra. Jag funderar på att blanda eget. Kanske Carrier och Selective. Vad tycker ni? Skriv gärna vilket foder ni rekomenderar. :)

Fridaaaa
0

Carrier tycker inte jag var bra så det rekommenderar inte jag personligen.

Selective rekommenderar många 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

emeliesvea99
0

Okej!:) 

Ja, har hört att det är bra men kanske ska blanda med något?:)

Ljusta
0

Jag har Selective och rekommenderar det verkligen! Ger jättefina pälsar och mycket lindrigare fällningar. Blandar dock ut mitt med lite Rabbfor för ekonomins  skull.

Ljustadalens kaningård

emeliesvea99
0

#3 Okej, tror jag ska testa det då. Kanska rabbfor också, ja selective är ju väldigt dyrt men det kan det va värt! :) Är Rabbfor bättre än carrier?

Ljusta
0

Har mycket bättre erfarenheter av Rabbfor än av Carrier. Men Rabbfor är ett kraftigt foder och man får isåfall ge bara en pytteliten giva om man ska ge till sällskapskaniner. Selective är ett poröst och lätt foder som man ger en större giva av. Ger jag det ensamt (dvs utan Rabbfor) så ger jag 2 dl till Dvärgvädur. Var bor du? Jag har några 5 kg säckar Selective över som jag kan sälja (för 250 kr/st). Importerar själv från England så det blir billigare utan mellanhänder :)

Ljustadalens kaningård

emeliesvea99
0

#5 jaha:) jag bor i mark, ungefär mellan borås och varberg. Vilket selective har du? har hört att det finns selective junior, selective och selective 4+ :)

Ljusta
0

#6 Har vanliga Selective, men funderar på att prova junior till växande ungdjur. :)

Ljustadalens kaningård

taxidriver142
0

Cuni Complete kompletterat med Cuni Nature

Natalie97
0

Jag hade selective junior när min kanin var ung och det funkade jättebra. Sedan hade jag ett långsamt foderbyte til det "vanliga" selective. Kan rekommendera det, ända nackdelen jag vet är att det är dyrt.

Josefinesve1
0

Selective tycker jag är bra. är dock dyrt och mina kaniner tycker bättre om Stampe pellets. Men