Försvunnen kanin.
Vart är det konstigaste stället ni har hittat er kanin/kaniner? Jag var med om en sak som fick mig att gapskratta idag XD Jag gick ut på terassen (där kaninerna springer fritt) för att fylla på nytt vatten. Självklart kollar jag alltid till dem när jag går ut på samma gång. Men jag kan verkligen inte hitta dem! Inte i buren, inte på eller under "lekmöblerna", inte i lektunneln. Jag fick en snabb hjärtklappning och fick för mig att dem båda hade rymt. Då får jag syn på att sopsäcken med hö ramlat åt sidan, när jag går närmre för att ställa den rätt upp igen, då ser jag att påsen rör på sig. Först trodde jag att det var vinden som blåste in i påsen. Men det kan det knappast vara, det är något som rör sig där inne… Det var bara två små fluffiga monster som äter upp allt höet!
Aktiv på kanin.ifokus.se
Hahah åh!
Såklart! De tyckte säkert att matte var snål med höransonen för dagen ! ;)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#2 det tycker jag inte!! Dem har alltid mycket hö i häcken ;)
Aktiv på kanin.ifokus.se
Kanske inte så konstigt ställe, men hittade min 5v gamla kaninunge uppe på mitt skrivbord. Undrar fortfarande hur hon lyckades ta sig upp dit x'D Resten av kullen samt mamman var fortfarande inne i "hagen/buren" jag hade byggt på mitt rum till dem. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
I en stor korg med gosedjur hade vår dvv lagt sej, syntes knappt 😃
När jag var yngre hade jag en fransk vädur vid namn Bamse. Han var alltid lös utomhus när vi var hemma och en varm sommar ropade vi och hojtade efter honom som vanligt men han kom aldrig - han brukade aldrig vara långt borta utan höll sig nära eller i närheten.
Vi letade i skogen, kring hus och bodar, ja överallt. Började fundera om han blivit tagen av en räv eller annat djur fast vi var ute med honom hela tiden.
Till slut hittade vi honom i KOMPOSTEN! Han hade på något sätt lyckats hoppa ner i den då locket var av. Var väl antagligen svalt och skönt där nere i sommarvärmen
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Jag råkade stänga in en lite för nyfiken kanin i hölådan härom dagen.
Hon brukar få skutta lös i stallet medans jag fodrar de andra, när hon sen skulle in kunde jag inte hitta henne, då blev jag lite nervös 😉