Hjälp mig lite här.
Får hem en liten frasse hane om en till två månader, hanär då 8 veckor, och jag vill väldigt gärna ha honom frigående inomhus, men mamma vill att han ska bo i stallet och gå lös på tomten om dagarna (med uppsyn)
Kan inte ni komma på lite bra och smarta saker som jag kan säga till min lilla mamma så att jag får ha min lille pojk hemma?
Jag har två saker :)
1:Han kommer bli 100 ggr tamare
2:Han kommer inte klara av temperatursskillnaden på utställningar om han ska vara utekanin…
Har ni fler förslag så kommentera gärna de :)
Hälsningar Linnéa och frassarna
Du kommer alltid att ha något att göra.
Du kommer bli mer ansvarsfull.
Kaniner blir tamare om de är inomhus då de har människor runt sig 24/7.
Han kommer bli som en liten hund.
Dina föräldrar slipper gå ut i 20 minus för att mata honom om du skulle bli sjuk under vintern😉
#1 Super, tack!
#2 Haha, den borde ju funka ;)
Hälsningar Linnéa och frassarna
Man bör inte sälja jättekaniner före 10-12 veckors ålder, lagligt innan men är mer en rekommendation, då de mognar lite långsammare/senare.
#1 & #2 Har några bra argument 🙂
Jag har både ute & innekaniner, men ingen är tamare pga att den är inne, men är så himla olika på kanin, hur mycket tid man lägger på kaninen osv. 🙂
Lycka till!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Oj, tror min frassehona var 7 veckor när jag köpte henne O.O ägaren sa att det var okej så tänkte inte mer på det >.< Stackars liten snuffla, nu fick jag dåligt samvete >.<
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
#5 Ja det är lagligt från 6 veckor, många rekommenderar dock från 8 veckor på dvärgkaniner och 10-12 veckor på jättekaniner. Men du eller uppfödaren har inte gjort något olagligt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.