BOM_RABBITS
Är det någon som sett bilder från Bom_rabbits på instagram? Undrar vad ni tycker i så fall och om ni vet var hon är ifrån.
Jag erkänner att jag tyckte bilderna var helt galet söta, och videofilmerna lika så, tills kaninerna började bli utklädda som små dockor och uppnappade…var är mamma kanin kan man undra? Ser ett par-tre bilder på vuxna kaniner och mamman kan absolut finnas så allt tuttande är stödmatning eller mutor för att få söta bilder. Vad tror ni?
Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare
Ser ut som de typiska USA Dvärgvädurarna.
Edit: Men ser ut som det kan vara i Japan/Kina många av mina bilder har blivit stulna till sidor med liknande bilder.
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#1 ok, vad är det för typiskt med dem? Bulliga kinder och supersmå öron?
#2: En amerikans uppfödare: http://luvlops.com/holland_lop/senior_bucks/
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Stod det inte på hennes sida att hon var från Thailand? :)
Vad jag har hört så är detta inte ovanligt, framför allt inte i Thailand. Min syster som har rest till Thailand många gånger har sett denna typ av kaniner/kaninungar sittandes i skyltfönster/burar som är staplade i många rader både på höjd och längd.
Det är tydligen någon grej med små och gulliga djur som man klär upp i gulliga kläder. De säljs som dekoration/husdjur till både turister och den inhemska befolkningen för rätt dyra pengar. Man har ofta inte djur (husdjur) på samma sätt i t.ex. Thailand som vi har i Sverige.
Eftersom alla djurungar växer, växer även dessa ur sin storlek och gullighet och tyvärr är det inte många som lever upp till vuxen ålder.
Men detta är bara vad jag har hört och vet inte alls om det stämmer överrens med denna instagram/sida. 
#5 Usch, vad hemskt! Blev helt mållös… Stackars kaninerna! :(
#5 det låter högst troligt att det går till så. Thailands syn på djur är hemsk i svenska ögon mätt. det gäller väl mest hela Asien kan jag tänka mig… Ja, man blir ledsen i magen av att kaniner inte kan bli uppskattade för att vara kaniner utan måste förmänskligas… Tänk de små barn som köper en sån där söt "leksak" utan att ha en aning om hur stora de blir och deras behov och önskningar av att vara kanin… :(
Jag följer henne på instagram, och jag tycker att det är överdrivet med att klä de i klänningar och ryggsäckar. Tycker också att hon verkar ha lite väl många kaniner :/
Följer också .. Sällan man ser bilder på föräldrarna , verkar som hon köper kaninerna när dom är i långt för tidig ålder , då hon på många videor stödmatar dem men mjölk i spruta … Tycker att det är hemskt att hon klär ut dom ..! Tror att det är i Thailand ..
En sak jag funderar över efter att ha sett bilderna är, ska ögonen vara sådär stora eller är det redigerat?? Ser ju inte klokt ut?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#10 Det undrar jag också, några av de ser ju knappt ut som kaniner.
Den enda som jag tycker ser ut att ha onormalt stora ögon, är den vita, men det är nog för att den är svart runt ögonen.
Har också en kanin som är helt vit, men svart runt ögonen, på lite avstånd ser det ut som att hon har helt enorma ögon!
#12 Ja, den vita har ganska stora ögon. Jag tycker knappt den ser ut som en kanin, ser mest ut som ett gosedjur. Men söt är den.
#13 Fanns flera vita såg jag nu. Men den jag menar är den som ser ut att ha väldigt stora svarta ögon och kommentaren: "The Best Eyeliner Marking Forever"
Har som sagt själv en kanin, som inte har större ögon än någon annan, men eftersom den är vit, men har svart päls runt ögonen, så ser hon ut att ha enorma ögon. Som den på bilden, så själva ögonen är inte så stora, utan det är den mörka pälsen omkring som "flyter ihop" med ögat på håll.
#7 Indien har faktiskt förbjudit delfin/valar i shower och i fångenskap så där ligger Sverige efter! Sen så bara för att en del människor i ett land eller ett land har brister i sin lag så betyder de inte att alla djur har det så. Sen får man också vara lite open minded, vi har haft turen att ha dessa lagar som påverkar vårt tanke sätt kring djurs sätt att hållas på vilket en del andra länder inte har. om ni hade växt upp i det landet, hur kan ni va så säkra på att inte ni skulle tyckt att den djurhållningen var okej? det kan man aldrig veta. Finns massa med folk inom landet som kämpar mot att lagar ska ändras och folk som gör betydligt mer för djur än vad vi i Sverige gör. Lite OT kanske men lite trött på att folk pekar finger för minsta lilla. Istället för att klaga donera pengar eller engagera er o det istället för att titta på;)
Mycket möjligt att ögonen är redigerade faktiskt men det är heller inte omöjligt att de har haft på smink på kaninerna.
Fy tusan vad hemskt, har anmält!
#16 Kan vara så, men inte nödvändigtvis. Har som sagt själv en vit kanin, som är väldigt lik den kaninen, med svart runt ögonen, hon ser ut att ha enorma ögon/vara sminkad. Men det är hon naturligtvis inte, hon ser ut så bara…
Nu har denna kanin något mer "jämna" linjer, så visst, bilden kan vara redigerad eller kaninen kan (gud förbjude) vara sminkad.
#18 - Absolut mycket medveten om hotot-teckningen men vet att de har sminkat kaniner i Asien för att få ögonen att se större ut, eller andra delar på kroppen :/
#19 Ok, visste inte att det förekom. Sjukt! Då får vi hoppas att hon inte sminkat de stackars kaninerna :/
#19 Var har du fått information om att de sminkar sina kaniner ?