dvv eller frasse?
Dvärgvädur eller Frans Vädur?
Är ute efter mycket mycket kel!
Motivera!
Beror på hur mycket plats du har.
Kel osv sitter mycket i individen 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Dvärgvädur, why? För att de är "bästigaste" rasen som finns😉
Vill du ha en liten gullig kanin? Dvärgvädur
Vill du ha en liten gullig hund? Frasse!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
dvärgvädurar är små och tar mindre plats så om du inte har den yta en frasse behöver så är dvv bästa valet annars tror jag det är mest upp till dig själv vad du vill ha och sen är jag emot att ha jättekaniner i bur då de sällan finns burar i rätt storlek så om du ska ha kaninen i bur så är det dvärgvädur du ska ha :)
Kaninen ska vara frigående :) Med en öppen bur dygnet runt!
--
Jag har både frasse och dvv om jag bara älskar mina frassar!
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
#6 Man får inte putta upp tråden samma dag som man skapat den eller samma dag som du/det skrivits i den 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Som frigående kanin skulle jag nog isåfall satsa på en fransk vädur. Hade mina dvärgvädurar frigående ett tag, men vågad inte det så länge eftersom det rådde tramp-risk mest hela tiden. En större kanin är det (enligt min erfarenhet) svårare att råka trampa på.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Har min hermelin och dvv/hermelin frigående och visst kan de vara jobbigt när dem cirkulera omkring mina ben men om man är extra uppmärksam + håller sig utanför mattorna är det inga problem, är man klumpig av sig så är det som #10 skriver- enklare med en frasse då dem är större :)
Fransk vädur tycker jag är bättre för de är lugnare i sitt temprament. Jag har haft både dvv och frasse men tycker personligen att det är lättare att få en frasse tam.