Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 721 ggr
[hejhejhej!]
0

Avliva?

Hej, har en kanin.. Vet inte om han mår så bra…. Han kissar inte i lådan och nu får vi rensa hans lilla bur varje dag. Han är ute ganska mkt så det är därför vi inte har jätte stor bur. Han är över 5 pr tror jag. Nu såg jag även att han såg lite knasig ut mellan benen.. Kan nån ladda upp bild på hur det ska se ut? Vi tvättar honom med ljummet vatten mellan benen nån gång i veckan också. Och nu såg jag även att han bet och rök bort tovor som var under fötterna, måste gjort ont! För det gör ju ont på angora kaninerna när de rycker bort pälsen och då måste det göra ont när han rycker bort sin päls! Är detta normalt? Snälla, snälla inga negativa svar nu jag har varit med om tillräckligt mkt sånt. Kram

Bara Anna
2

Jag vet inget om kaniner, men om du som ägare är orolig så bör du OMEELBART ta honom till en veterinär för undersökning! Lita på magkänslan och se till att få honom kollad på så fort som möjligt!

Me. Myself & My Sims

http://www.memyselfandmysims.se

[hejhejhej!]
0

Okej

[Mi-rand-a]
0

Alla kaniner är inte rumsrena så åldern har inget med det att göra och ingen sjukdom heller. 

Om det inte ser ut som det gjort förut där nere så gå till veterinärn.

Han måste ha ryckt bort det av en anledning, vad för kanin är det?

Emmetem
9

Åk till veterinären. Det är svårt för oss att avgöra av bara en liten text.
Veterinär omedelbart - har man kanin får man ta ansvar och ta den till veterinär när det behövs.

Vi här på iFokus kan inte hjälpa kaninen, bara ge råd om det är något vi kan hjälpa med. Men detta är ett fall för veterinär.

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[hejhejhej!]
0

Det är en dvärgvädur tak för tipsen

[Yasminjohanna]
0

Jag hade aldrig väntat med det, åk in så fort du kan så han inte lider på något sätt.

Lycka till.

taxidriver142
0

Jag tycker inte att det låter särskilt allvarligt, men det är väl lika bra att låta en veterinär titta på honom eftersom alla andra rekommenderar det. Men det finns tyvärr många veterinärer som inte begriper sig på kaniner, har själv dålig erfarenhet av detta.

[hejhejhej!]
0

Nu är han avlivad.

sara8282
0

Tråkigt!  Vad var det för fel på honom?

[hejhejhej!]
0

#9 Gammal, precis allt var fel, men han kunde inte gå så vi åkte in akut, tror det var katten som var där och bet tror han blev förlamad eller nått, växte en lång sårskorpa u örat, stor knöl som vi märkte nu på magen, infektioner i ögonen osv. Så här dålig har han blivit på bara nån vecka (npgra) men det blev akut idag då vi märkte allt.