Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1231 ggr
[olivesaregreat ]
1

Kaninungar

Hello bunny-lovers!

Jag funderar på att para mina kaniner till våren. Vad behöver jag tänka på? Det är första kullen som jag tar på mina kaniner, så jag behöver alla tips? och råd ni har!

Tack! :):):)

fsigge
0

jag kan rekommendera att läsa runt på nätet (kaninmagazinet.se)

om hur man ska ta hand om kaninen på bästa sätt när den är dräktig.

🙂

Frida

[olivesaregreat ]
0

Thanx xD

Cilia.Teddytöserna
2

Lite frågor du ska ställa dig själv. 1. Har du tid. 2. Har du ekonomin. 3. Har du kunskapen. 4. Har du någon riktning? 5. Har du viljan. Sen tycker jag att du ska fundera på om dina kaniner passar i Avel, t.ex skulle jag inte rekommenderat att man tar en kull på kaniner som är från t.ex djuraffär eller liknande då man inte vet hur kaninerna bakom ser ut alltså om dom har några genetiska problem som bettfel eller liknande. Sen ska kanin mamman vara i bra form och inte för gammal för att få en första kull. Annars säger jag som #1 läs på, mycket. Finns bra info på som sagt kaninmagazinet.

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

[olivesaregreat ]
1

Tack, det ska jag tänka igenom.

RebeccaG
7

Jag tycker du borde fråga dig själv: 

VARFÖR vill du ta kullen?

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Josefinesve1
0

Se till att du har den tid som krävs, se till att alla kaniner kommer få ett bra hem, är båda "parkaninerna" friska dvs inga bett fel veterinär kollad eller har syskon eller föräldrar som har dött i sjukdomar. Är mamman i bra skick? Så hon klarar av det, dräktiga kaniner behöver också mer vitaminer behövs läsas på och har du tid? Att ha kaninungar är fantastiskt, så roligt!! Men det är jättemycket att tänka på, all tid och omsorg du måste ge var och en. Det är också viktigast att de får röra sig mycket och gärna ute om det är varmt. Men när du har kollat av allt är det bara att njuta