Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 596 ggr
fridahedstroom
3

kaninberoende

är så sjukt beroende av min lilla älskling och vill helst ha med henne överallt men får strängt nej från mina föräldrar.. är det farligt? för henne att åka bil och kanske typ va i ett annat hus över dagen om hon har med sig ett litet resekit med hus, vatten och mat m.m? för hon är absolut inte rädd för bilturer och är väldigt nyfiken. skulle jag då kunna ta med henne på små utflykter? :)<3

RebeccaG
5

Kaniner trivs bäst i sin bur, jag tror flygandet och flängandet är lite för stressigt för en kanin.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

fridahedstroom
0

okej tack för svaret!🙂

Smullis
3

Jag har med min kanin lite överallt, han vill aldrig tillbaka till sin bur även om jag haft honom ute med mig halva dagen :P 

Men han är ju då en väldigt lugn och trygg kanin, det är inte ofta han stressar upp sig så det är nog väldigt individuellt det där :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

RebeccaG
3

#3 Självklart finns det individer som trivs bra med att resa/inte har något emot det, men långt ifrån alla gör det, därav brukar man inte uppmuntra den typen av livsstil för en kanin. Uppmuntrar man kaninägare till att ta med sig djuren överallt ser man snart alla barn med kanin drar med sig dem överallt, vilket sällan slutar bra för kaninerna. Kaniner är inte gjorda för att vara på resande fot helt enkelt.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

ninen DH
1

De flesta kaninerna mår bäst av att stanna hemma. Men någon liten utflykt ibland kanske uppskattas, vad vet jag😉

Smullis
1

#4 Nejdå, absolut inte. Min förra kanin var inte alls sån här, hon trivdes bäst hemma i sin bur och då är det klart att jag inte tog med henne någonstans om det inte var viktigt. Och det är ju så dom flesta kaniner är, även om det är väldigt individuellt. Men jag uppmuntrar ingen, utan tänkte mest berätta hur min kanin funkar gällande detta.

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡