Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 574 ggr
loginger
0

Sätta ihop kaniner?

Jag har en kaninpojke som är ca 4 månader och ska nu skaffa ytterligare en liten unge ( hona) . Tanken är att jag framöver ska få en kull med ungar!

Min fråga är om jag kan sätta ihop den nya ungen med hanen direkt eller bör jag ha dem i olika burar?

[Alexandralanstrom]
0

hur gammal är honan och när skulle du vilja ha ungar? 🙂

om honan är ungefär 6-8 månader skulle de gå bra att sätta ihop dom 😊

loginger
0

Honan är bara en liten unge på drygt 8-9 veckor. Ungar vill jag inte ha förrän den dagen hon är redo och har åldern inne :-)

De kanske kan bo tillsammans tills dess att hon blir könsmogen?

RebeccaG
0

#2 Nej

Du måste ha dem åtskiljda då dem båda är okastrerade. 

Sedan tycker jag att du ska fundera på varför du vill ta kaninungar.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

loginger
0

Tack för infon!

Då får jag hålla dem åtskilda i var sin bur istället :-) Jag trodde nämligen att jag kunde ha den lilla ungen tillsammans med hanen tills dess att hon blir könsmogen och därefter sära på dem!

RebeccaG
0

#4 Det är ingen bra ide, men det e bra att du frågar innan. 
Frågar man inget får man inget veta👍

Hur kommer det sig att du vill avla förresten?🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

loginger
0

Jag har gott om plats och har inga problem med att få en kull med ungar. Jag hade några kullar för många år sedan och tycker det vore helt underbart att få vara med om det en gång till. Dessutom har släkt och vänner blivit totalt förälskade ni vår kanin här hemma och vill inget hellre än att få en unge från honom !

Tanken är att få en kull med ungar för att därefter kastrera hanen så han kan leva tillsammans med sin hona i stora uteburen :-)