Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1008 ggr
[Alexandralanstrom]
0

hon knorrar

hejhej! jag var ute med mina kaniner förut och satte mina bebisar i varsin Hage och efter typ 1 minut börjar molle nosa på Nova genom gallret, Nova började typ knorra och försöka komma in till molle. va kan detta betendet vara? :/ MVH Alexandra

chokladtassen
0

Är inte så bra på detta men kanske är hon brunstig och vill därför in till molle? Om molle nu e en hane och okastrerad)

Checka in @gnagarboden på instagram Skämtar

[Alexandralanstrom]
0

#1 hon har redan blivit tjuvparad och är aggressiv av nått slag :( ja han är hane och okastrerad

borkadottir
0

Min hona knorrar och "slår" snabbt med framtassarna när hon markerar att något är hennes. Det händer ofta i kombination med att hon är glad och exalterad, som när hon får mat eller när jag vill att hon ska hoppa ner från sängen. (Hon får egentligen inte vara på sängen, men hon älskar att rusa omkring och ta glädjeskutt) Det är inte särskilt aggressivt, men väldigt tydligt och bestämt, till skillnad från en arg kanin som morrar och attackerar genom att kasta sig fram med bägge framtassarna samtidigt och biter. Knorrande ljud kan också som #1 säger "jag-tycker-om-dig-brum". Mysigt med ungar :)

[Alexandralanstrom]
0

#3 mn kan du va att hon brunstar eller vet att hon är gravid? för hon är ju sån hela tiden tex när ja ska ge hon mat, ta upp nått ur buren anfaller hon handen och låter mig inte ta upp den osv..

borkadottir
0

Det kan vara en förklaring. Det behöver inte vara ett tecken på dräktighet, men har hon blivit tjuvparad finns nog en risk. Det kan också vara skendräktighet, alltså att hon bara tror att hon är dräktig fast hon inte är det. Brunst kan också vara en förklaring.

[Alexandralanstrom]
0

#5 Hon blev parad den 8:onde februari så de va ju ett tagsen.. dom beräknas att komma den 10-11 mars.

om de hade vart skendräktighet hade väll de gått över typ nu? 😛