Frågor om LU
Hej! Kaninerna på LU, de får väl inte lämna innan söndagen? Vet någon om det är samma sak med kaniner som säljs?
Jag ska kanske köpa kanin där, men jag har inte möjlighet att ta mig dit både lördagen och söndagen, så då måste jag köpa kaninen på lördagen och få med mig den hem samma dag.
Är det någon här som ska sälja kaniner där, eller har leveransklara kaninungar som kan följa med till LU, alltså om ni ska dit?
Jag ska alltså bara vara där och kolla :)

Kaniner som säljs via förmedlingen får lämna på lördag vid stängning om man pratar med förmedlingen först. Detta är under förutsättning att den inte är en högpoängare.
#1 Okej tack! Säljer de kaninungar där?
#2: De yngsta som säljs via förmedlingen är klass B djur och de är mellan 4-6 månader.
Jag har några holländska kaniner till salu, en hane och två honor, dock är de 4 månader. Feltecknade med härstamningsbevis. Deras bror med stamtavla kommer vara till salu via förmedlingen.
Jag ska ev ha med mig en kanin till salu(se bild), dock utan stamtavla, enbart H-bevis, så man får prata med mig om man e intresserad.
Lämnar kaninen lokalen innan söndagen så ska stamtavla visas upp som ägarbevis, dock ej om man köpt en "högpoängare", dem ska sitta kvar tills söndagen.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#4 Vet du vad som gäller vid kaniner som inte ingår i LU's förmedling?
Hälsningar Amanda och kaninerna
#5 Har ingen aning, men tar det som att dem får komma och gå när dem vill, sålänge dem kommer förbi hälsokontrollen?🤔
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#6: Det stämmer.