Hur valde du?
Hur kom du fram till namnet du döpte din kanin till?
Lägg gärna med bild på eran kanin som du väljer att berätta om!
Jag har haft 7 kaniner:
Lille Skrutt - Döpt efter Lille Skutt från Bamse, men eftersom att jag inte visste om det var en Hona eller hane? blev det "Skrutt" istället för "Skutt"
Hugo - Döptes efter som jag var på bio och kollade på filmen "Djungeldjuret Hugo" samma dag jag fick hem honom. Värt att nämna är också att kaninen var viltgul.
Dexter - Min bror döpte denna kanin och det kommer från "Dexters laboratorium" som gick på Cartoon Network
Kninen - Hittade aldrig ett passande namn till denna tös så det slutade med att alla kallade henne för Kninen.
Leija - Taget från Star Wars endast för att jag gillade namnet.
Alvin - Har alltid gillat namnet Alvin och bestämde mig för att hitta en blå/blå WT hane som passade i namnet Alvin.
Disney - Hade ingen direkt anledning till varför jag valde Disney, det stod mellan Elsa eller Disney. Det slutade sen med Disney då jag inte tyckte att Elsa passa till kaninen.
Yohanna & Kaninerna 
http://holbackens.weebly.com/
Jag har haft två kaniner som heter Stampe och Busan, varför jag valde de namnen vet jag inte, jag var 6 år gammal och tyckte väl att namnen passade på kaniner 😃
Haha jadu
Cola -Jag klurade på länge vad jag skulle döpa henne till. Någon sa till mig att "döp efter något du tycker mycket om" och colaberoende som jag var så skämtade jag till det med "haha Cola då eller?".. sedan fastnade det.. haha. Jag trodde det var en hane då men när det var kastreringsdags visade det sig vara en hona.. som tur var fungerar ju namnet till både hon och hane!
Jolt - mitt ex började kalla honom för det för att han gillade Joltcola och för att det "matchade ihop" med Cola. Jag sa att "men snälla jag kan ju inte ha båda kaninerna döpta efter läsksorter".. men jag kom inte på något namn tillräckligt snabbt för att "Jolt" inte skulle fastna i skallen.. så jag gav med mig tillslut och insåg att det inte skulle gå att lära in sig något annat namn nu.
Sedan har vi mina gamla kaniner:
Saga - var min syster som kom på namnet. Jag själv är rätt okreativ på namn. Jag sa "Neeej det är ju ett hundnamn" först men insåg senare att det var ju rätt fint.
Lillan - Sagas livskamrat som var något mindre och då var jag så fyndig som började kalla henne "Lillan". Som sagt, okreativ.
Frida - min kompis kallade mig Frida jämt av någon anledning (jag heter Fanny) och när jag skaffade en kanin så tjöt han "DÖP HENNE TILL FRIDA!!!" haha och så blev det.
Resten minns jag inte, för långt bak i tiden. På bild är Cola och Jolt!
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#1 - Troligtvis därför jag valde "Lille S(r)utt" också! ;)
#2 - Är inte så jätte kreativ på namn jag heller, i alla fall inte nu för tiden..HAHA
Men är alltid kul o läsa om hur folk kommer fram till namnen! 😉
Yohanna & Kaninerna 
Kan lägga till att min bild högst upp i inlägget är på Disney!
Yohanna & Kaninerna 
När jag valde namnet till min lilla Bellemere så tänkte jag på vilka mangafigurer som jag tyckte mest om och den som toppade listan var just Bellemere från One Piece :)
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
Hoppe.Det var min första kanin och jag vet inte varför han heter som han heter. Jag tänkte kalla honom för hoppsan men min kompis hade en kanin som hette så och då skulle hon inte va mi kompis om ja döpte den till hoppsan (vi var 6-7 år) Casper. Jag satt i bilen efter att hämtat honom . Min pappa blev arg för att hans mobil la av och bbatteriet plogga ut. Då skrek han "men den är ju helt kass! " då fick han heta casper, jag tycker ändå att kan passade riktigt bra i namnet :) Bella Jag hade hämtat henne och funderade lite på vad hon skulle heta. Egentligen skulle hon få veta Hilda men passade inte alls i namnet enligt mig. Min mamma vill att hon skulle heta Ebba men jag hade en i min klass som var väldigt jobbig. Jag bara kom på att hon skulle heta dt. ( det är ett väldigt vanligt namn men hon är unik ändå)
Frida
Tar de jag har nu
Mimmi- Hette det när vi fick henne så hon fick fortsätta heta Mimmi.
Elsa- Tyckte namnet var fint och passade henne enligt mig
Ike- Hade fäst mig vid namnet efter att ha börjat se "South park" (lillebrodern där heter Ike) och det passade honom bra så han fick heta så.
Locke- Döpt utav uppfödarna, tyckte det var fint och passade bra så jag behöll det.
Dexter- Kändes bara rätt på honom efter att ha provat några olika namn.
Jag vill berätta om de namn vi hade. :) Rosa- Det var så att hon hette törnrosa innan vi fick henne och ville inte ändra på namnet så mycket så det blev rosa, Stampe- han hette så hos familjen innan. Fluffy- hon var en väldigt Fluffig kanin med så mjuk päls. Bambo- Han hette så hos uppfödare och vi tänkte ändra det men han bara fastnade som en Bambo, så det blev det. Bliss- hon hette också så hos uppfödaren men det kändes bara helt rätt och jag älskade namnet. Xtra- Han bedömde vi som en liten flicka när han var liten och jag gillade namnet så det blev det, fast han var en liten pojke så vi ändrade från extra till Xtra. Lakrits- Vi skulle egentligen sälja honom men ägarna ändrade sig och dem kände vi så det sa att han skulle heta Lakrits och vi kallade han det hela hans uppväxt så det blev bara naturligt så min lilla ögonsten behöll jag som min egen och älskar namnet
ZILLA: Det stod mellan Zilla och Iris men det blev Zilla som segrade:) ZNURRAN: Ja jag har inte den blekaste varför men de bara blev så helt enkelt jag ville ha namn med Z i sig, från början trodde vi de var en hane så då hette hon Zimba men när vi visste att hon var en hon så blev det bara Znurran :) TWIX: Twix fick han heta för att jag ville ha godis-tema på ungarna eftersom pappan heter Dumle så jag skrev en lista på fina godis namn och då passade Twix absolut bäst ;)
Börjar med mina jag haft i vuxna livet Stampe Var det då min 3,5 åriga dotter döpte Havanna Blev det eftersom hon är Havanna mantlad och barnen trodde det var hennes namn Alicia Är egen uppföd och är À kullen här hemma så det blev efter äldsta dottern Dag-Otto Är efter D kullen och jag älskar Det namnet Fanny Är efter min gamla hund och är givetvis F kullen Folke Kallas barnens morfar och är efter F kullen Hasse Är efter H kullen Junior Är i J kullen och folkes son och är en kopia på sin pappa och då passade det ju med Junior Isabelle Är I kullen och ett namn jag alltid älskat Linda Är efter L kullen och är mellan barnets kanin och då fick hon välja ett namn på L och hennes favorit fröken på förskolan heter Linda så det blev inte så svårt för henne Fluff fluff Är inköpt och barnen hade svårt att säga xander utan började säga fluff fluff kaninen så det fick bli så Urban Heter Uranus vilket är svårt att säga så det fick bli Urban så matchar det in i vår kanin gård ;)
Hemsida www.flaffys.se
Mail sixten-@hotmail.com
Vi fick hem vår lille herre när han var omkring 11 veckor gammal. Vi hade flera förslag på vad han skulle heta, men så skuttade han omkring på golvet med oss och hoppade över en hushållsrulle som följde med i hoppet, och husse sa "hoppsan", det lät gulligt och passande, så nu har vi en Hoppsan🙂
PIXIE: Döptes hon till efter som min dåvarande idol var Amy Diamond och hennes hund heter Pixie! :) Sen visade det sig var en kille och fick namnet Theodor efter ekorren i Alvin och gänget ;) VINCENT: Var det inte jag som döpte men har för mig att det var någon artist som hette det :)
Jag har/haft 12 stycken kaniner. 6 stycken av dom har jag inte givit några namn än… ;) MIO- Mio var min första kanin som jag fick när jag var 7 år. Alldeles dör ung tycker jag nu. Jag hade då en period som jag ÄLSKADE Astrid Lindgrens bok/film "Mio min Mio". Så då fick min kanin heta Mio :D PEPZI- När jag skulle döpa Pepzi var jag i ett akut behov av ett namn, så jag satt på google och googlade efter namn :) Någonstans i högen av namn stötte jag väl på just namnet Pepsi. Jag tänkte inte så mycket på det och när dagen kom och jag skulle hämta honom så tyckte jag att han skulle heta Charlie. Men när jag fick Pepzi i min famn så tänkte jag direkt: Pepzi. Jag valde att ha Z istället för S eftersom jag tyckte att det såg "häftigare" ut. PARIS- Jag och min bästis (som också har kaniner) satt och pratade om olika namn till kaniner. Hon tyckte att Paris var ett väldigt gulligt namn till en liten "champagne" färgad hona. Jag höll med henne. När vi kom till djuraffären satt det en EXAKT sådan kanin vi hade pratat om innan, i en av burarna. Så det blev min lilla Paris. (Det är hon på bilden) CRAZY- Här valde jag namnet efter kaninens personlighet och päls/teckning. LOU- Lou valde jag eftersom jag inte var säker på om det var en Hona eller hane?. Nu vet jag att det är en liten hona så det blev stavningen Lou. Själva inspirationen fick jag ifrån min lillebror, som skulle hetat Lo. JOSHUA- Jag är väldigt mycket för hebreiska namn mm. Det var även för att hylla en vän som hette just Joshua.
snuttis- han hette Snobben junior när jag fick honom men ville ha ett annat namn visste dock inte vad, tänkte för mig själv "Snuttis" för att han såg så snuttig ut men ville ha något finare och kom då på Nipcé men sen kom min mamma och började kalla honom Snuttis och fick henne inte att sluta så då fick det bli Snuttis von Nipcé-Frankenstein
Vivas- vet inte alls vad hon kallades för innan även fast hon är snuttis barn men jag visste inte vad hon skulle heta så satt och funderade. Hade då en vivaz telefon som jag gillade väldigt mycket så då döpte jag hon efter de fast med ett s på slutet istället för att z men eftersom hon var tvungen att ha lite släktdrag i namnet så fick det bli: Vivas von Puma-FrankenEinstein
haft 5 till kaniner men orkar inte förklara deras namnhstorior också :)
Charlie - Hade tittat på Charlie the unicorn på youtube och tyckte namnet var så sött helt plötsligt! haha Det var till en hona dock.
Willow - Hade riktigt svårt att bestämma namn, så jag fick massa olika förslag och Willow var ett av förslagen. Det lät så sött och i mina öron ganska könsneutralt (det är dock ett tjejnamn och kaninen är en hane).
Pepper - Egenuppfödd från "kryddkullen". Hade inte tänkt behålla honom, men kunde inte låta bli! ^^
Bailey - Ville ha ett engelskt namn och eftersom jag gillar Bailey's så fick det bli det, hihi.
Här är en gammal bild på fläsket Willow :)
Jag valde namnet nosa till min lilla kanin fast egentligen hette han Stampe när jag skulle köpa han men eftersom han har en grå nos så tänkte jag att jag skulle döpa han efter nosen och då kom jag på att han skulle heta nosa eftersom jag inte kom på något annat och plus att min kanin egentligen var en hona men det visade sig någon månad efter att han var en hane.
MVH NOSA
Oj jag har haft otroligt många kaniner..
Men av dem jag köpt in och även dem jag har idag som jag valt namn till är:
Findus: Min första kanin, döpte henne efter katten i min favorit julkalender!
Stella: Gillade namnet och tyckte hon passade som en Stella.
Laban: Min första vit rödögda dvärgvädur. När jag såg hans bild för första gången var det bara "Det är en Laban".
Alfons: Gillar namnet.
Sen har jag bara kommit på kullteman och några smeknamn på andra inköpta kaniner. Prasseltramp -> Pixel, Peach Cobbler -> Cia,
De jag har idag:
Bentley: Hade förälskat mig i det namnet. Och när Stella fick en kull just då bestämde jag att hanen i kullen skulle få heta Bentley.
Vilgot: Sa till mig själv att han inte skulle få ett namn för ens han visade att han skulle bli frisk. Men det var jobbigt att inte kunna säga ett namn till honom. Satt och klurade en del och till sist blev det Vilgot. "Hans vilja är god/stark".
Pingu: Hade precis hämtat honom på Danska LU. Satt i bilen på vägen tillbaka till sverige och klurade på namn. När Pingu helt plötsligt dök upp i huvudet.
Zapp: Han heter egentligen "Miss Pinky's Bombay Sapphire", men jag ville ha ett kort namn på honom och att jag ville byta från vad hans förra ägare kallade honom. Han blev en liten Zapp.
Asta: Hon heter egentligen "Midgårdsolens Arista", men eftersom Arista är svårt för en kanin att lyssna på så ville jag ha ett smeknamn till henne. Min bästa vän Ida kom faktiskt på att jag skulle kalla henne Asta!
Bentley på bild :3
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Udela - Betyder "förmögen" på något språk och tänkte då kanske man är lite divig och då fick det bli så för det passar på den här kaninen. 😉
Axina - Fick massa förslag från kompisar till min A-kull och tyckte att Axina blev bra då det är lite ovanligt och fint.
Blixten - Han är snabb som blixten…
Sen har jag en Casanova och en Tuttifrutti också, dom hette så när jag fick dom och fick fortsätta med det. Är rätt dålig på att komma på namn, har en till kanin som är 10 månader och fortfarande namnlös hehe…
/Greta
Medarbetare på rexkanin.ifokus
Mims - Först mimmi av gamla ägarna men blev Mims för det var lättare att säga lat som man är ;)
Lovis - Heter Frihetens Lovis, så inte ändrat så mycket, dock kallar jag henne Loskan ganska ofta, varför vet jag inte. Hon är liten, rund, vit och fluffig? Men hon är ingen loska :D.
Hemlös - Hon heter egentligen "Palt" enligt hennes egentliga ägare som nu inte är ägare av henne, men gillar inte det namnet alls, så skulle fundera ut ett nytt namn vilket inte händer (klurar än) så Hemlös är ett lite väntenamn ;). Och varför det blev just "Hemlös" är just för att hon rymde från min kompis granne som bor en bit bort, varav vi fångade henne och hade henne hos mig tills dom skulle hämta henne, vilket dom inte gjorde, kom på med nya ursäkter till att inte hämta hela tiden. Och då jag inte visste om dom skulle hämta henne eller inte så fick det bli hemlös! Hon har nu varit hos mig i 2 år snart tror jag :)
Wilmer - Är min systers kanin som jag har hos mig. Vet inte varför hon gav honom det namnet, men det passar som attans!
(Vet ej hur bilden ser ut här då den är anpassad till annat)
Men det är Mims högst upp till vänster på två bilder, sen Lovis den vita fluffiga till höger, Wilmer längst ner till vänster, Hemlös i mitten och sen en till på Mims :)
(Och jag vet att bilden har ett fint namn, men jag hatar att namnge bilder så alla mina bilder heter så oavsett vad det är, så namnet har inget med bilden att göra!) ;)
Drutten - jag var 4 år, och det var min mamma som köpte kaniner. Så det var hon som valde namn.
Elliot - Skrev en lista på fina namn jag funderade på till kaniner. Hade säkert typ 100 namn på listan, Elliot råkade stå i början. Jag funderade egentligen inte så mycket på vad han skulle heta, varje gång jag tänkte på honom dök Elliot bara upp i huvudet. Så det fick bli en liten Elliot!
Hermione - Egen uppfödd från min Harry Potter kull. Visste att jag ville behålla just den här kaninen (pga teckningen) men visste inte om det var en Hane eller Hona?. Så jag valde de två finaste namnen enligt mig; Albus för en hane och Hermione för en hona. Visade sig att det var en liten Hermione, som dock i princip alltid kallas Mio.
Hedvig - Hade jättesvårt att komma på namn åt henne. Hon var namnlös någon/några dagar. Vet att jag funderade på Hedvig, Lovis, Ebba och säkert något mer. Hade förmodligen blivit Ebba, om en kompis till mig inte hade syskonbarn som hette just Elliot och Ebba. Det blev för förvirrande när vi pratade om kaninerna/barnen. :-D Tänkte då välja Lovis istället, men såg av en slump på FB att min faster tänkte ge sin katt det namnet. Blev en Hedvig istället. Ett lite rivigt namn, som passade henne riviga och bitande personlighet. ;-)
Elliot (svart otter) och Hermione (japantecknade)
Harald - första kaninen fick heta Harald. Varför vet jag inte, men jag kommer ihåg att jag satt i bilen och funderade på namn, och då sa jag bara "Harald" och sedan blev det det.
Linn - Syrran döpte henne, varför vet jag inte, men vi funderade på "Olydia" för att hon var så olydig.
Idun - Älskar vikinganamn och då kollade jag på en sida med gamla namn och då kom Idun upp och jag blev förälskad i namnet.
Troja - Fick bara för mig att hon skulle heta det, gillar namnet och dessutom följer det det lite vikinga-temat.
Viking - Kom inte på något bra vikinganamn så han fick helt enkelt heta viking.
Raion - Var inte jag som döpte honom, fick hem honom som 5-åring. (Han är lejonhuvad och "lejon" på japanska är "raion")
Rupert - Tyckte det passade, men eftersom att hans tävlingsnamn är Rolls Royce, så kallar vi honom för Rolls istället….
Sigyn - Vikinganamn som hela familjen tycker om.
Hilding - Började som Hildur, men då det visade sig att h*n var en hane så blev det Hilding.
Enkelt för mig då jag har beslutat mig för att alla kaniner som jag själv föder upp eller köper in ska få ha samma tema. Nämligen att de döps efter artister som jag lyssnar på. Uppfödningar som kommer tillbaka eller kaniner som jag köper i redan vuxen ålder behåller givetvis sina namn de redan har 
Men brukar klura lite på stamtavlenamnet och se om jag kan få ett hum om vilket artistnamn som passar de bäst.
Akkio - Blandning av Accio (trollformel från Harry Potter böckerna, att ropa till sig något) och Akira (japanskt namn som jag tycker är fint)
Varför? I härstamningsbeviset heter han Gusto … Passar inte alls tycker jag
Accio betyder att tillkalla något så det skulle vart så awesome om han kom när man ropade Akkio x3 *liten dröm som går i uppfyllelse när han är glad*
//Joanna
Ella Fick henne när Rihannas låt Umbrella var populär och i den sjunger hon ella, ella ella eh eh under my umbrella… Så när jag satt med henne i bilen hem och den låten spelades blev hon en UmbrELLA
Lille Skutt min lillebror som döpte henne (namnet kommer från bamse). Vi påpekade att det lille Skutt var en hane och att han kanske skulle döpa henne till Nina Kanin istället (oxå från Bamse) Men han stod fast.
Zingo även detta är min lillebrors val. Han gillar helt enkelt att dricka Zingo
Stampe gillar namnet plus att han såg ut precis som Stampe i Bambi.
Alice hon är döpt efter min älskade farmor
Hälsningar Emma! :)
Hoppsan ett namn mitt mamma kom på, eftersom att det nog var lite "hoppsan" att vi blev med kanin ;)
Mando hette förut Mandy men när vi insåg att det var en kille så behövde han ett nytt namn. Mando diaos "dance with somebody" var den första låten jag hörde och så vart det Mando.
Elvis döptes efter Elvis Presley då vi ville följa "kändis trenden" då hans pappa heter Mando.
Carmen kommer jag faktiskt inte ihåg. Dels var det nog efter en av mina favorit tjejer i "tjejer i jeans" Carmen.
Medusa döpte inte jag, utan "lilla holmen" där jag praoade (En gård där det finns kaniner och fåglar samt badplats osv) men hur de döpte henne var rätt "spot on".
När hon kom dit var hennes klor och tänder helt snurrade (hon var en omplaceringskanin), hon är helsvart och hade ett ordentligt temperament. Därför döptes hon efter den elaka guden Medusa.
De andra kaninerna vi har/har haft (Lisen, Hope och Coco) har blivit döpta av andra, och jag vet inte historien bakom. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Skuttan, min första kanin. Jag fick honom när jag var tre och ville ha en honkanin och det var det namn som jag valde att kalla honom. Fick höra av andra när jag blivit äldre att jag skulle döpa om honom till Skutten, men då hade han varit en Skuttan så länge och fick fortsätta att vara det i hans nästan 12 levnadsår.
Kira/Quincy, trodde först att det var en hona och jag tyckte om namnet Kira, sedan visade det sig vara en hane och jag döpte honom efter Quincy Jones. Tyckte det var ett otroligt fint namn. Dock blev han bara tio månader gammmal…
Ville, Iza, Freja, Benji har jag döpt av den enda anledningen att jag tyckt om namnen.
Renesmee, efter Bella och Edwards dotter i Twilight. Köpte henne bara några dagar efter premiären och det passade perfekt. :)
+ en hel hög med kaninungar som jag namngett, men de orkar jag inte beskriva ^^
Alvin - hette så när jag fick honom, antagligen taget från filmen "Alvin & gänget.
Blackie - döpt efter sin färg, svart alltså.
Ellie - döpt efter mig (mitt namn härstammar från namnet Helena, och namnet Ellinor härstammar från det, och en vanlig förkortning av Ellinor är Ellie).
🙂
Jag fick min kanin av en kompis som inte ville ha honom längre. Hon kallade honom Pepsi så det namnet fick stå kvar.
Annars hade han blivit döpt till Vitnos på grund av sin vita nos (😉) och för det är namnet på en bok jag älskade som liten ❤️
Så kul och inspirerande att läsa alla era namn till kaninerna och den lilla historien bakom namnet! 👍
Yohanna & Kaninerna 
Muffin - Min låtsasmamma hade haft en kanin som hon tyckte liknade han, han hette "Muffin" och då blev de så. Lilja - Hennes mamma hette Nässla och tänkte då döpa henne till någon växt, valde mellan "Lilja" och "Azalea". Tycker Azalea är finare men passade henne inte riktigt så fick bli Lilja. Cia - hon hette de och tyckte det passade så då fick hon heta de. Bild på Muffin :)
#32 De va en riktgit fin Muffin du hade där! 😃
Yohanna & Kaninerna 
Han tackar så mycket! ;)
Törnrosa var min första kanin, och hon var faktiskt inte döpt efter sagoprinsessan utan efter blomman, törnros.
Mysak hette så när jag köpte honom och det passade honom bra så han fick behålla det.
Fanny skulle först heta Malva eftersom jag inte visste att hon fått ett namn från uppfödaren. När jag sedan fick stamtavlan såg jag att hon redan hade ett namn och då fick hon behålla det eftersom det passar. Men jag kallar henne för det mesta för Bums, eftersom hon är så bumsig.
Pippin heter egentligen Pilgrim, men det är alldeles för klumpigt, så Pippin fick det bli. Jag är väldigt förtjust i Sagan om Ringen och Pippin är en av mina favoritkaraktärer. Dessutom är de så lika ;)
Oho för att satsa det sista på mirakel!

Harry - Han såg ut som en Harry + att hans uppfödningsnamn är Gubben. Han ser ut som en liten gubbe så det va självklart att han skulle heta Harry😂

Hanny - Vi hade en Harry & "behövde" en Hanny helt enkelt👍

Hippi - Hon heter egentligen Tyra, men Hippi lät gulligare❤️

Easy - Egenuppfödd, heter egentligen Easy Come Easy Go, så Easy föll naturligt🙂

Opal - Heter egentligen Snövit, men det passade henne inte alls, så hon fick heta Opal efter min favoritsten👍(hennes ögon påminner om opaler😊)

Texas - Heter egentligen Trojan, men Texas passade han bättre😊

Rockstar - Hennes riktiga namn. Hon är stentuff, har mycket attiyd och tror hon är störst, bäst & vackrast, så hon lever upp till namnet😃

Nikki - Hennes riktiga namn, kullteman var från TVserien Lost👍

Dottir - Hennes uppfödningsnamn är Tony Dottir, så det kom naturligt🙂
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Frosen - Uppfödarnamn och tyckte det passade den vita lilla ninen. Vila i frid ❤️
Våfflan - Kommer från tidigare ägare så kändes dumt att byta men måste säga att hon ser ut som en liten våffla med grädde 😃
Enzo - Hela hans namn är Somewhere In Neverland, vilket kommer från en låt av All Time Low 😎 Frågade min kompis efter smeknamn och hon rabblade upp en hel del, fastnade för Enzo men var tveksam. Han bytte namn två gånger innan jag gick till Enzo. Hette både Ior och Ash.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Toffee och Lakrits fick sina tilltalar namn utav hur dom såg ut och det är väldigt enkelt och gissa vem som är vem! :)
Tyvärr kommer jag bara kunna få skriva, läsa och prata gott om dom nu föralltid då dom gick bort i en hemsk olycka för tre månader tyvärr. 😢
Lakrits (T.v) Toffee (T.h)
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
#38 Usch det lär inge vidare! :/
vad hände? eller är det för känslosamt att prata om?
I övrigt tycker jag att dom var riktigt fina!
Yohanna & Kaninerna 
Gimbe- danske barnprogram som jag och min bror älskade Tintin- ja det var en hona men min bror tyckte att det passade ändå Jasmin- tjejen i Disneyserien Alladin Jenka- döptas uppfödaren efter tuggummit på 80-talet :D Jenka på bilden
Zooey- efter Zooey Deschanel plus att honpassade som det(liten prickig)
Nickie- ingen aning, min lillasyster som valde!
Sofi- efter uppfödaren som hette Sofia
Sist men ABSOLUT inte minst Emmett (den ända som finns kvar nu) döptes efter många timmars diskuterande med hela familjen till just Emmett pga en lapp som satt på min pojkväns tröja! haha^^
Jag gjorde det enkelt för mig med namnet Snö:
*Snövit* = för klichéaktikt
*Snö* = enkelt (att säga, skriva och komma ihåg), icke klichéaktigt och gulligt😃
#39 har fått berätta det så många gånger så är van, men visst känslosamt är det och kommer alltid att vara då dom var så otroligt viktiga i mitt liv men för alla som vill veta så har ni historien här!
Jag förlorade mina två ögonstenar på samma dag bara 1.5 timme efter.
Den äldsta (Toffee) hade precis fått hem en liten bebis till sig som faktiskt kom från Anamalars kull. De blev bästa vänner på ca 2 veckor.. Men tyvärr den 26 november var de ute i hagen som de brukade vara och då kom räven.
Här har ni vad jag har skrivit till de andra
Rävattack ute i hagen.. Kände på mej att någe var fel så gick ut o möter en stor räv lika stor som izak som kommer emot mej från något högt som den hoppade ner ifrån. Ser något svart liggandes mitt i hagen springer in till pappa, min syster o hennes kille. de kommer ut så är de Lakrits. Toffee levde men en halvtimme efter får hon något ryck o försvinner efter ett litet pip.. Så nu är båda i kanin himlen o har lämnat ett stort hål av sorg ️Toffee försökte skydda Lakrits o med det fick hon ett bit märke på örat o krossad skuldra o inte blödning som kom innan hon somna. Lakrits fick en bruten rygg. Men när jg har gått o kollat vid hagen så är det inte en enda skråma på den! Hönsnätet var dock lite nerrivet men inget mera. Vill verkligen veta vad som gjorde de så illa skadade.
Dom betydde verkligen så himla mycket.. Toffee hade jag fött upp själv och vi stod varandra så himla nära, i vått o torrt. Hon var klassad i Svår men hade bara kommit ut på tre tävlingar där den första vann vi, andra kom vi på andra plats o den sista så kom vi 5/11 en underbar kanin..
Lakrits o jag hade precis blivit som jag och Toffee lite skygg i buren och fått en tuff start men var ändå en underbar liten kanin. INGEN borde förlora någon de älskar på det här sättet. Så fort man tänker på dom så gråter man, helt sjukt…. Är så tomt.. En månad senare fick vi veta att den här räven hade tagit en katt och att den är uppfödd hos en familj. Den går mot anfall mot oss människor och inte alls kul att ha här..
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Men usch vad hemskt! :(
Sånt som man inte tror ska hända!
Om skaffar nya hoppas jag att du har bättre tur med dom och att du hittar minst lika fina kaniner igen! 🙂
Yohanna & Kaninerna 
Pluto: det bara kom. Minns inte riktigt. Men 1..2..3.. Så sa jag "Pluto, Pluto får han heta" ;) Cupcake: har alltid tyckt att min lilla sötnos liknar en Cupcake! Och där fick hon namnet Shakira: hennes namn var svårt att hitta. I med att jag fick henne dagen efter att jag ringde till uppfödaren fick det går snabbt. Då jag helst inte får hem en odöpt kanin. Men efter letningar på internet och i böcker hittade jag hennes namn. Nikito: jag hittade faktiskt namnet på en bok, det var författarens förnamn. "Nikita" sen fick jag ändra på namnet lite, då Nikito faktiskt är en kille. Och jag tyckte att Nikito, var bättre
Zamina - Hon heter egentligen Snöflinga, men jag tyckte inte riktig om att kalla henne för det. Tyckte inte att det passade. Så jag letade runt lite på google efter lite mer udda namn, och så hittade jag Zamina. Fastnade för det helt enkelt.
Hubert - Ägaren kallad honom för Hubert, och han ser verkligen ut som en! Galen, annorlunda och knäpp. Helt enkelt en Hubert.
Yrsa - Ungefär samma som med Zamina. Hon heter Smirnoff Green Apple Bite och jag tyckte inte alls att det fanns något med hennes namn som kunde passa som smeknamn. Jag menar, skulle jag kalla henne Äppelbiten? Letade runt på google och då hittade jag Yrsa.
Kodak
- Han heter Flamencos Kodak
så valet av smeknamn var rätt självklart.
Truls - Nog den svåraste kaninen att komma
på smeknamn till! Inte förens han var drygt fyra månader så kom jag på en tävling
fram till Truls. Passar honom som handen i handsken!
Disa - Var också rätt enkelt, heter Desert
Orchid så Disa passade bra ihop med namnet.
Conny - Det var verkligen svårt att komma
på Connys smeknamn. Först sa jag utan anledning Hacke till honom, men det lät väldigt fult haha ^^ Han har ett väldigt fluffigt ansikte och ser lite gubbig ut så då blev valet Conny.
Astrid
- Jag hade fastnat för Astrid sen jag läste att en hade döpt en av sina kaniner till Sigrid, och då ville jag också ha ett lite mer "tantigt" namn. Så det blev Astrid.
En bild min på min lilla Conny 😍
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner