Eddies Urna.
Idag hämtade jag Eddies urna. Den ska få den finaste platsen här hemma. Hur gör ni med era djur när de går bort? Har ni också sparat askan eller begravt dem kanske? Jag bort ju i lägenhet så hade ingen möjlighet att begrava honom.
Vad fint ❤️
Vi bor på landet så de begravs under marken, precis som du också på den finaste platsen 🌺 Där växer hundratals blommor på våren och sommaren så där är extra fint 🙂
Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

jag har tidigare begravt djuren på den lokala djurkyrkogården, men de senaste djuren har jag kremerat själv i en skogsdunge och sen grävt ner askan i hopp om att ngt ska växa där
You can't spell Bitchy without Itchy
Vi har begravt våra, alternativt låtit veterinären ta hand om dem. Jag resonerar som så att är livet utsläckt är kroppen bara ett skal, deras själar har redan lämnat liksom. Skulle personligen inte vilja ha en urna med aska hemma då den bara skulle påminna mig om det tragiska som hänt. Men vi är alla olika och det finns inget rätt eller fel i den här frågan.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Okej I see. Kändes rätt tufft bara att gå in till vet. I Roslagstull idag. Kände mig sorgsen och ilsken… vet att det inte är deras fel men kan inte hjälpa det… nu står urnan på en hylla bredvid hans bilder och mitt chilenska helgon… hans själ lever nog vidare någon annan stans, det är jag säker på.
Vi kremerar våra djur. Gräver ett hål på en vacker plats trädgården, bäddar fint i gropen med blad eller mossa och någon blomma.beroende på årstid, strör askan på "bädden" och lägger i något mera fint från naturen och lägger sedan tillbaka jorden över askan. Jag brukar sätta några lökar, snödroppe eller krokus i jorden ovanför askan. Det blir så fint på våren.
Aska efter en kanin är helt okej att gräva ner eller sprida ut på ett lämpligt område i naturen, om du inte vill bevara askan/urnan i din lägenhet.
Jag färstår att du går igenom en jobbig tid nu. Sorg och ilska. Styrkekramar till dig!
#4 Låter minst sagt värdigt en kanin som betydde mycket för sin ägare, men så förstår jag att Eddie var en mycket speciell kanin för dig också. Tycker att det är något oerhört fint du gjort för honom. Och ja, jag är också säker på att de lever vidare någon annanstans.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Mindre djur har vi grävt ner i trädgården. Hundarna och katterna har vi lämnat kvar hos veterinären.
Vi gräver ned våra djur hela på gården. Har en gravplats bakom huset där kaniner ligger, en annan plats nere mot skogen där min häst ligger (såklart sökt tillstånd för det).
Låter som om du gjort det riktigt fint för Eddie❤️
Tack, blir typ tårögd av era kommentarer. Så skönt att det finns de som förstår mig för människor runtomkring mig tycker jag överdriver ibland… men de vet ju inte hur speciella våra husdjur är för oss.
Vi har en stuga omringad av skog där varken indraget vatten eller el finns. Det är min mormors familjehem och är ett otroligt vackert ställe där vi är väldigt ofta året om. Där har jag begravt mina djur som måst lämna livet under en fin liten ceremoni. Min familj och mormor och morfar begraver också sina djur där, det känns rätt att våra små älsklingar ska få finnas nära oss, och det är en plats där vi med glädje kan minnas dem.
Det känns fint att du har urnan kvar, bry dig inte om vad andra säger, det ska kännas rätt för dig och det är allt som betyder något :)
Brukar gräva ner.
Hälsningar Amanda och kaninerna
Vi valde att låta djursjukhuset kremera, men utan att hämta askan. Vi har ju alla våra egna sätt att sörja och minnas, var och en gör på det sätt som passar dem. Känslan du beskriver, att andra ska tycka att man överdriver är ganska vanlig hos människor som har förlorat ett sällskapsdjur och jag känner igen det själv. Men den sorgen är lika verklig som någon annan och förtjänas att tas på allvar. Styrkekramar till dig!
Har begravt mina i dungen bakom burarna, brukar växa härligt med smultron där på somrarna, och kaninerna älskar det! Så jag väljer att låta mina sm få sin sista viloplats på ett kärt ställe❤️
/ Angelica
Så fint. Ja vi gör alla på olika sätt, men inget är rätt eller fel, vi följer nog alla vårt eget hjärta.
Mina chinchillor fick den finaste viloplatsen vi i familjen kunde komma på. I vår stuga vid vattnet. De var ju det finaste jag hade så det var självklart att de skulle begravas där.