Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1039 ggr
[Yasminjohanna]
1

2 st i 120 bur

Kan jag ha två små tjejer i en 120 bur? Funderar på att ta hem ytterligare en liten tös men inte från samma kull. Hjälp vad säger ni. Båda är ca 8

[Yasminjohanna]
0

8 veckor! (DVV)

marsisen
0

jag tycker att man ska ha större burar till kaniner eftersom dom har ben som är gjorda för att springa..

Jag har inte så stor erfarenhet av kaniner, men jag har 3 marsvin i  en 150x80 cm bur, och dom får springa runt på golvet ofta🙂

animal power <3

Corazón
0

Enligt mig är det nästan för litet för en dvv.. Så tyvärr alldeles för litet för två tycker jag. Dels för att de har så lite plats att röra sig på och dels för att risken är större att de börja bråka när det är så trångt, de får aldrig vara ifred från varandra. Kan du inte köpa en till bur och sätta ihop burarna eller ha en liten Hage av kompostgallret utanför buren som de kan få ha tillgång till hela dygnet?

farvendal
0

Lagligt är det men absolut inte lämpligt. Tycker du ska ha 140x70 minst men gärna större.

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

[Yasminjohanna]
2

Tack! Får bli större bur

tilde&twix
0

Om dom går fria inomhus så tycker jag det är lugnt :)

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

*~HamsterHamster~*
0

skulle inte ens våga ha en fjärdedels kanin i en sådan bur x) fria inomhus ja om dessa aldrig låses in där på natten eller något annat bara som skyddshus. eftersom kaniner också är väldigt nattaktiva och vill springa hoppa osv.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Melao
0

Jag tycker också att du borde skaffa en större bur. De flesta djuraffärer kan ta in upp till 150*70 åtminstone, jag köpte min på Grizzly Zoo. Den tycker jag är i minsta laget för mina två dvv, eftersom de ju behöver ett större hus och toalåda så blir det ändå inte så mycket plats över. Jag hade en 120*60 bur en kort period men det var på tok för litet.

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Rabbit Pages
0

En 120 bur ihopkopplad med t.ex. kompostgaller ger mycket yta, eller som #6 skriver; att du låter dem vara i huset eller ett kaninanpassat rum🙂

Fridaaaa
0

Hade inte haft två stycken kaniner i en 120 bur, kanske lite i börja när de är så unga men inte sen.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Yasminjohanna]
2

120 buren får jag ha till Lily (DVV). Blir det en till minis längre fram så skaffar jag en större bur helt enkelt. 

Tack för hjälpen :)