Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 345 ggr
cissi_1993
0

transport

hej

hur långt tycker ni att man kan transportera en kanin?

funderar på att köpa en i Stockholm men bor i Övik och undrar om kaninen som är 8 veckor skulle ta skada av de. jag förstår att den måste bli stressad men är det jätte mycket eller är det bara från början den kommer bli de och sen lugna sig eller kommer hela vägen vara panik? det tar ju endå 7 timmar.

jag undrar om någon har erfarenhet av de?

MVH

Cecilia

cissi_1993
0

putt

[neptunens]
0

Jag har fått en 8-9 veckors transporterad från Skellefteå till Trollhättan, (ca 11h resväg i bil) Det gick så fint så. Aldrig varit med om att någon kanin panikat i bilen, de flesta lägger sig ner och chillar bara efter en liten stund. 🙂 Man får inte glömma att stoppa in hö och stanna och ge vatten med jämna mellanrum bara.

cissi_1993
0

det låter bra jag har transporterat vuxna kaniner men dom va vuxna och kände oss dom la sig bara ner.

cissi_1993
0

kan man inte använda vattenflaska? och ha  I HELA TIDEN

Henni-Chan
0

Det tror jag inte är några problem precis som #2 säger så ska det nog gå bra. Har du möjlighet att titta till ungen då och då är det ett plus också. Vattenflaska kan man absolut ha, vet många som har mindre t.ex. till möss/hamster i transporten vid tävling/transport och den storleken brukar fungera, större brukar ha en tendens att ramla av. Men då måste man kanske se till att fylla på den.

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

cissi_1993
0

tack då ska jag fixa en sån flaska

Evelina!
0

Inga problem säger jag också som visserligen som längst bara transporterat kanin 6 h. De brukar ta det med ro. Viktigt dock att de har lite hö de kan pyssla med under tiden och tillgång till vatten. Tycker personligen att flaska är att föredra när man är på resande fot, kaniner dricker sällan "på beställning" när man stannar eller liknande som t ex hundar gör.

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

cissi_1993
0

jag tänkte samma sak och en så liten prick kanske blir rädd när man stannar och ger dom vatten. 

det är en kompis man som ska köra den så jag vill ju underlätta så mycket som möjligt hur länge räcker en så liten flaska så jag kan ge honom lite instruktioner