Extra social och framåt ras
Finns de någon ras som beskrivs som extra social, framåt och klok. Nästan lite som en hund?
Om du tar bort klok så skulle jag nog vilja påstå att dvärgvädurarna stämmer in😉De (ok, alla jag haft iallafall) är mer dumsmarta är kloka, haha.
Mina går lösa, är rumsrena, kommer när man ropar, kan en del tricks, otroligt keliga och vill gärna vara med överallt.
Rex 😃 Jättestora personligheter, vissa är också riktiga kelgrisar
sen dvärgvädur precis som #1 skriver 🙂
//Joanna
När du skriver att de är rumsrena hur menar du då. Går de på låda eller gör ifrån sig i sin bur?
Dvv heeeeelt klart!
eller typ hoppkorsningar, enligt min erfarenhet så är dom kloka och intelligenta.
#3, Mina går på låda, i sin bur. Men när jag har haft de frigående inomhus har de bara haft en låda och då har de snällt hoppat dit när de kniper.😉
Hermelin, helt klart😎
Hahahahahahahahahaha- FUCK YOU
Dvärgvädurarna jag har är sociala och lugna, men kloka vet jag inte. De är lite mañana mañana om man säger så 😃
Smartaste kaninen jag har är min hoppkorsning (bl a vädur, hare) Kommandoran. Där är det fullt ös som gäller, hela tiden, hon är lättlärd och kräver mycket aktivering för att inte bli understimulerad.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Holländare.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Ojoj farligt att bildgoogla på dvärgvädur. Så sjukt söta vissa är :D
Är lite sugen på en kanin men har både hundar och en katt o vill därför ha en kanin som är lika förtjust i dom som de kommer vara emot kaninen.
#10 Googla fransk vädur, så har du något mer i storlek som en hund😉
Dem är väldigt trevliga att ha o göra med😃(min mamma har en lösgående hemma, hon e som en hund😊)
#11 Oj vad lustigt. Vissa kaniner av rasen tyckte jag var jättesöta men andra inte alls. Vissa hade så mycket "huvudfläsk" elelr vad de heter :P De gillade jag inte. Annars var de skitsöta.
#12 Engelsk vädur kanske? Inte like runda i huvudet, lite mindre och låååååånga öron😃
#13 haha nej de öronen föll mig inte i smaken. Skall man bara gå på söthetsfaktorn vinner dvärgväduren men de är ju temperament som är viktigast.
Fransk vädur är helt klart den ras ja stött på o ägt som är helt sagolik.
Min hona är som en liten hund, så otrooooligt kelen o härlig :)
Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman
Lejonhuvad dvärgvädur helt klart
Hälsningar Amanda och kaninerna
Om du vill ha en lite större så tycker jag fransk vädur annars då Dvärgvädur. Hade en fralla en gång som var lite som en hund. Om det kom någon han inte tyckte om så sprang han runt dennes ben fort och kissade samtidigt, sen såg man en blöt rand på byxorna. Han bodde lös och hade en lekstuga han fick gå in i om han ville, han höll sig alltid på tomten. Och hände några gånger att det kom en hungrig katt men då var det katten som blev bortjagad.
Holländare och Hermelin!
Dvärgvädurar tycker jag är kloka, gulliga och smarta.
dvärgvädur lejonhuvad eller ej! Dom är bara den bästa rasen som finns!
Frida
Måste helt klart säga Dvärgvädur.
Mina Dvv är riktiga kelgrisar, som gärna kommer och lägger sig i knä.
Är även duktiga på att gå i lådan, och göra sina behov.❤️
Långhåriga kaniner tycker jag inte alls om så lejonhuvud går bort.
Jag tycker frassar :) så nära en hund man kan komma, och min (blandis) hane han är otroligt snabb lärd på en vecka kunde han nästan Stå, puss och snurra, sen så är dom ju för himla goa ;D
Dvärgvädur ;)
Jag upplever Belgisk hare som en "hund-ras". Alla mina har varit otroligt lugna, sociala och påhittiga men otroligt följsamma.
Men håller helt klart med ovanstående kommentarer om att de flesta vädursraserna är goa filurer som passar som sällskap/hundkanin 
Någon som vet om de finns någon seriös uppfödare av dvärgvädur nära Nyköping. Skulle gärna träffa rasen lite.