Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 371 ggr
Maliceangel
0

"Hagar"

Jag har tänkt att göra en stor inhägnad av kompostgaller. Just nu har jag kompostgaller som hagar, men jag vill göra en stor som gubbarna kan vara i under längre tid.

Min fråga är alltså, hur gör ni? Låter ni dom få vara i den fritt eller tar ni in dom över natten? Har ni något galler "under" marken? Har ni någonting över?

Just nu bor vi i en villa vid sjön med mina päron, men vi flyttar om någon vecka till ett mindre lägenhets område. Jag tänkte låta dom springa över hela tomten på det nya stället, sen ha typ stora stabila & vattentäta hus dom kan gömma sej i.

Jag hade grönt nät över hagarna förut, en del av hagarna hade galler i botten men det gav inte kaninerna möjlighet till att gräva vilket jag vill att dom ska kunna göra!

Tips tack :)

[Niike]
0

Jag tar ut mina på morgonen och in dem på kvällen. Det är inget galler i botten då jag tycker de ska kunna gräva och så .. Jag har lagt över typ långa grenar och sånt så ger sig förhoppningsvis inga rovfåglar sig på dem .. Har köpt ett "bärnät" som jag ska pröva att lägga på, man brukar ha dem över t ex jordgubbsland. =)

Maliceangel
0

Skrev ett jätte långt svar men det försvann Fot i munnnen Tack för tipset iallafall :D

mimmi.k
0

Jag tar ut dom en tid under uppsikt, jag är så rädd att dem ska hoppa över! Kan dem göra det, brukar ni ha dem under uppsikt??

Maliceangel
0

Jag har ju alltid haft sånt där grönt nät över. under uppsikt får dom springa lösa på tomten, har jag inte uppsikt får dom vara i hagen pga hundar & katter osv..

men jag tänkte när jag flyttar sen ha Hage över hela tomten och då är det svårt med någonting över.

mimmi.k
0

mmm…. det förstås….. :)