Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 479 ggr
[vigge_]
0

Foppa förlorar vikten!

Hej allihopa! Jag börjar bli väldigt orolig över min käraste kanin Foppa…. Han har under en tid INTE ätit upp nattbajset samt varit ganska stilla, vilket har lätt till att bajs har fastnat på hans bak. Detta har lätt till att jag behövt kamma bort det. P.g.a. detta så följer det med hår. Han har nu börjat bli "naken om baken". Han har även förlorat en massa vikt och hans hull är jättedåligt! :( Vad tycker ni att jag ska göra? Det är ju liksom inte bra att proppa i honom massor av mat… Är ganska säker på att han har förlorat mycket vikt och jag kan känna hans ryggrad allt för tydligt! Är jättetacksam för svar. Kan tillägga att han är 8 1/2 år. Är det ålderns fel?

Cilia.Teddytöserna
2

Ojsan, ja åldern kan vara boven här men det kan vara något annat också. Hur länge har det varit såhär? värkar han ha ont i magen? Det är ganska svårt att säga om man inte kan klämma och känna på kaninen, känn på hans mage om han är svullen. Jag skulle nog taggigt honom till veten för att få veta exakt vad det är och vad du kan göra åt det❤️

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

RebeccaG
0

En tripp till farbror doktorn skulle nog vara på sin plats. 
Åldern e nog boven i dramat som sagt, men det är ändå värt att koll upp🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

charluttens
0

Ett tips? är om du tar ljummet vatten på en pappersbit och duttar där bajset sitter så har han all päls kvar :)

taxidriver142
0

Jag brukar doppa ner kaninens bakdel i ljummet vatten i handfatet när det fastnat bajs i baken på honom. Ingen tvål behövs. Sen torkar jag med handduk och därefter med hårtork på svag värme.