Uppfödarnamn
Om din kanin kommer från en reg. uppfödare och har uppfödarnamnet före sitt namn (tex om jag hade uppfödning, Kajsas Hampus. Ni fattar ;) så när ska man skriva det namnet? Eller när skriver ni det? :)

Typ på tävlingar, hemsidor, burkort och när man har kontak med andra uppfödare vid köpsamtal.
På forum och när jag pratar säger jag bara smeknamnet. Ex. en av våra honor heter Torekällbergets Veronica men inte springer jag runt och säger det, Tora/Toran är hon mer känd som :P

*putt*
Har ingen kanin från uppfödare så de heter inget sånt. Men min förra kanin var från uppfödare men han kallades bara för Nicke :)
- Mvh Emma

Engla heter Ytterstforsens Engla. När någon frågar så säger jag bara Engla. När jag anmäler mig till tävlingar så skriver jag "Ytterstforsens Engla". Tävlingsbok, transportbur osv är också märkt med Ytterstforsens Engla.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Alpha heter Ekbackens Alpha, och det använder jag i stort sett aldrig. ^^ Står bara med i härst. beviset :)
Uppfödarnamnet använder jag varken på Althalus eller Anki. Men egentligen heter de Hakefjordens Anki och Tasserians Tom (jo så heter faktiskt Althalus egentligen, så fult!)
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Tävlingar och andra offentliga sammanhang. De har även sitt fulla namn på sina namnskyltar, sin mapp & sina transportburar!
har du inga regler i kontraktet så är d upp till dig själv. i mina kontrakt står att gårdsnamn ska användas vid alla officiella evenemang såsom tävlingar och utställningar