Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 698 ggr
[Ilonaa]
0

OT Folkbokförd

Hej!

Tänkte att eftersom jag är en kanintokig person så kanske det finns med någon kanintokig här som skulle vilja hjälpa mig, vem vet det kanske leder till en vänskap 🙂

Jag är en tjej på 20år (94:a) och drömmer om att bli djurvårdare. Har redan gått ut gymnasiet och det är nu jag insett vad jag vill bli. Under min gymnasie tid så prata jag med skolans Syv angående djurvård och hon rent av kom med fel information till mig som fick mig att inte byta till ett naturbruksgymnasie. Så nu sitter jag här i smeten och försöker komma in på den enda skolan i Sverige med en vuxenutbildning inom djurvård. Har pratat med en studievägledare som rekommenderade mig att försöka folkbokföra mig i Munkedals kommun för att ha en bättre chans att komma in.  Vi har gjort upp en plan till mig för att nå mitt mål. Så problemet är att jag inte känner någon som bor i Munkedals kommun därför hoppas jag att det finns en vänlig själ där ute som skulle vilja räcka ut en hjälpande hand till mig. Det skulle betyda oerhört mycket om någon skulle erbjuda mig att vara folkboksförd hos dem. Självklart kommer jag att betala en liten summa för varje månad som tack för det. 

Om det finns någon här som skulle vilja hjälpa mig och samtidigt få lite extra pengar i månaden så tveka inte att PM:a mig så tar vi det därifrån. 

Tack på förhand!:)

[pepparkatt]3
0

Du vill inte söka till djursjukskötare på SLU då? Sjukskötare får ju göra roligare grejer än vårdare! (Vaccinera osv).. Den utbildningen är på universitetsnivå kandidatexamen och ligger i Uppsala :-)

[Ilonaa]
0

#1 Tack för tipset!:) Men har redan kollat in den utbildningen tidigare, kan säga det är ganska omöjligt att komma in och djurvårds utbildning duger för mig :-)

AkaiTsuki
0

Det finns en djurutbildning för vuxna på Dingle, västra götaland. Ett naturbruksgymnasie, det är ganska mycket praktik

http://naturbruk.nu/sv/Startsida/Skolorna/Dingle/Utbildning/Vuxenutbildning-info/KomVux-utbildningar/

//Joanna

[Ilonaa]
0

#3 Tack, det är precis den jag ska söka till igen. Har blivit nekad av min hemkommun så det är därför jag blev rekommenderad av en studievägledare att folkbokföra mig i den kommunen skolan finns, Munkedal kommun.

Så jag hoppas verkligen någon hör av sig till mig :)

AkaiTsuki
0

Skulle hjälpt om jag kunde 🙂

//Joanna

[pepparkatt]3
0

Ah det är svårt men inte omöjligt! Nåja det är ju aldrig fel att söka å se vad som händer om du är behörig! :-) men ja jag hade gärna hjälpt dig om jag kunnat men tyvärr bor jag i Sthlm :-/

Malva11
0

innan du söker: tänk på att en djurvårdarutbildning på gymnasienivå ger ingen garanti för att du får jobba som djurvårdare, även om de på skolan säger det. De allra flesta veterinärer och djursjukhus vill ha legitimerade djursjukskötare (och nu är det brist på de), det blir du bara om du läser vid SLU. Läser du till djurvårdare, kan du behöva läsa vidare efter det för att få jobb. Djurvårdare kan jämföras med undersköteska (som inte får göra så många moment) och djursjukskötare med sjuksköterska (som får göra allt från vaccinera till passa narkos) Bara ett litet tips?. Lycka till med sökandet och hoppas att du kommer in!

Enbärets kaniner - lejonhuvade kaniner

enbaretskaniner.weebly.com

[Ilonaa]
0

#5 #6 Tack så mycket!:) 

#7 Hehe tack :) Jag har läst en del om djurvård och djursjukskötare och förstår att det inte får göras så mycket om man är bara djurvårdare men det spelar ingen roll för mig. Djurvård passar mig bra och ger mig en grund att utgå ifrån om jag eventuellt vidareutbilda mig i framtiden. Djurvårdare jobbar inte bara på kliniker, de kan även jobba på djuraffärer, tropikarium m.m. Men tack för tipset:-) Behöver bara bli folkbokförd i Munkedal kommun så har jag en större chans att komma in.