Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 382 ggr
Svado
0

Innekanin ute, nu?

Hej!

Jag har två små älsklingar som bor i mitt garage nu under vintern, temperaturen där ligger väl på typ 15 grader dygnet runt, kanske ner emot 10 ifall det blir riktigt kallt ute.

Hur som, nu är det som så, att väderguden bestämt sig för att spela norrland ett spratt och har alltså sett till att det är mer eller mindre plusgrader i stort sett jämt. Med någon enstaka minusgrad och snö.

Så min fråga är, kan jag ta ut mina kaniner i sele o få de att se något annat än en mörk trist garagevägg de dagar som det ligger på kanske, 1.2 plusgrader?

Eller kommer de frysa tassarna av sig? Vad tror ni, jag hade ju inte tänkt vara ute i fem timmar men kanske någon kvart eller halvtimme eller ja, så de får skutta lite i snön o se något annat :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman

Mickis1994
0

Jag tror inte det ska vara några problem för dig att ta ut dom i koppel/hage ett litet tag. De bor i garage som du säger och inte inomhus i 20 grader, vilket är en stor skillnad. 👍

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Melao
0

Jag har hopptävlat mina innekaniner i -5 och det har gått bra med den ena, den andra frös. Men båda uppskattar att få komma ut en kort stund, de mår verkligen inte dåligt av det. Man får se lite hur mycket kaninerna klarar inan de fryser, vissa är jättetåliga medans andra är mer frusna av sig.

Oho för att satsa det sista på mirakel!

Svado
0

Hur ser man att de fryser för övrigt? 

De huttrar o skakar?

Tack för svaren! Nu känner jag mig mycket lugnare med att ta ut de små liven :)

Linnea Adler
Hemmansägarens smådjur - uppfödning av kaniner & marsvin i hemmiljö.
Västerbottens Län - Storuman