Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 814 ggr
frijoh
0

Kaninhinder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag köpt 3 kaninhinder från gnagarboden! Blir typ rädd av att tänka att kaninerna ska flyga över så där högt och långt :P. Något tips? på hur man ska börja? 1 pinne med flera hinder i rad eller bara ett hinder och höja på det? Ska börja med kaniner som aldrig hoppat hinder förrut! Dom är relativt slevarna men tänkte börja smått och samtidigt forsätta selträningen. Hur ofta tycker ni jag kan träna dom och hur länge på ett ungefär? Utan att dom tröttnar.

frijoh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett trippelhinder också

Täbyshoppkaniner
0

jag brukar ha 3 hinder. Brukar ha bommar på marken. Sen så när man har tränat några gånger på det så brukar jag höja så att det är på lägsta. Så kaninen har en chans och förstå att den ska hoppa. Och man ska aldrig ha för bråttom för att hoppa högt med en ny kanin som ska lära sig och hoppa. Man ska träna på låga höjder tills dem börja haja till vad dem ska göra. :)

Hoppas att du fick dina svar :)

Och lycka till!

[EllenAlicia]
0

finns bra artiklar på Kaninhoppning iFokus :)

Mickis1994
0

Det där trippelhindret ser intressant ut :) kanske något man ska köpa?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

frijoh
0

#2 tack! Ska testa att göra så imorgon! :D hoppas dom fattar något #4 ja! Kostar 440 kr på gnagarboden, tror det va rea nu. Det verkar bra, men målarfärgen luktar inte så gott :P