Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 843 ggr
KajsaM
0

OT/ Busringningar

Här kan vi berätta våra busringningar till som stackarna som svarar! x)

Ync
0

Jag och mina två kompisar ringde till en helt främmande kille, vi slog bara ett nummer.

**Vi; Heej du har glömt att återställe en bok från blå valvet, den måste lämnas igen i morgon klockan 06.00 prick, inte en  minut försent!

Han; Ja j-javisst

**sen började vi as flabba :)

KajsaM
0

Haha, så hära gjorde vi en gång:

En av mina kompisar ringde till en gubbe och sa;

- Är mamma där?

- Öh nej sa gubben

- Joo mamma är där

- Nej sa gubben

- MAMMA ÄR VISST DÄRA

Och så håll hon på ett tag xD Sedan ringde en annan upp gubben igen och sa

- Du får  förlåta mig, min dotter som ringde. Hon älskar att knappa på tel. och bortförklara sig mer och mer

- Ja, gubben var ju så förslårlig osv osv. Sen ringde "lilla flickan" upp igen och frågade efter mamma osv. Gubben blev ganska sur ska jag säga ^^

Snacka om svårt att hålla sig förskratt xD

Taci
0

Oj vad mkt jag har busringt i min barndom hahaha .. en grej jag o en kompis körde med väldigt mkt var att ringa till folk, bekanta o främlingar å säga typ "Jaha, du hade beställt pizza, vi kommer om 5 min" .. personen blev helt bestört o sa att den minsann inte alls hade beställt pizza. Självklart hade vi en liten accent också ;P

Ync
0

#2;
så kul det måste ha varit ;)

KajsaM
0

En annan gång tog vi 2 mobiler och ringde 2 nr. Och hade högtalare och stoppade tel. mot varann. Så ringde vi min kompis släkting och hon svarade Hallå? Hallå? och då kom vi till röstbrevlådan till den andra vi ringde till.

Så tjejen som svarade fick börja "Välkommen till röstbrevlåda, tillhörande osv." och hon bara skrattade ^^

ciss
0

Jag & två kompisar ringde till en kille som vi slagit upp i telefonkatalogen. Han hette typ Ove :)

Vi: Tjeeeena Ove, det är jag, Göran, din gamle polare!
Ove: Huh?
V: Jamen Ove - det är ju jag, Gööööran!
O: Jag har ingen pappa!
V: Spela roll, det är ju jag, Göran!
O: JAG HAR INGEN PAPPA!
V: Men det är ju jag, Göran!
O: HAN DOG FÖR TVÅ VECKOR SEDAN!!!!

Sedan lade vi på. Han var typ pysksjuk eller något och höll på och skrek om att hans pappa var död :/

Ringde med Fanny (Ync.) så hon kan intyga att det är sant. Låter inte direkt sant men så är det :P

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Moonstrike
0

heh, har aldrig busringt

L8sson
0

jag och min kompis ringde upp en i telfonboken som heter monika .. då sjöng jag hej hej monika till henne hej på dej monika hehe ni vet den där låten ^^ hehe hon sa typ hej på dej med ^^

ciss
0

Jag, Ync. och Ciindra busringer just nu. Ringde till en kille, jag hade en liten tomat i munnen och lät superkonstig och sjöng "Du ääääär min maaan, du gööör ditt bästa och jag ÄLSKAR DEEEEEEJ!" medans Ync. sjöng "oooh oooh" i bakgrunden ;)

www.frihetenskaniner.se

mimmi.k
0

Vad sa han då?? :)

ciss
0

Han var tyst XD

www.frihetenskaniner.se

Moonstrike
0

haha xP

[Niike]
0

Hahah, vad knäppa ni är xD Min kompis och jag har ringt ett antal gånger till massa, kommer inte ihåg någon rolig just nu ..

Men vi tänkte ringa till någon och säga: "Hej, skulle jag kunna få låna en tandborste, för jag har tappat bort min?" Men det blev aldrig av xD

Här är min busringning som jag skrev i ciss tråd förut. Jag och min kompis ringde till någon i telefonkatalogen, och det var typ en gubbe som svarade.
Jag: Hej, har jag kommit rätt?
Gubben: Ja det får vi hoppas, hö hö hö hö ..
Jag: Oj, då har jag nog kommit fel.

Sen slängde jag på luren för jag började skratta åt min egen tröghet xD

Lolitas
0

Elli kmr säkert skriva min klassiker.

När hon ringer har jag tusen gånger svarat Tant Agda, o hon tror varje gång att hon faktiskt ringt tant agda, skitkul!

Jojsan
0

haha roligt! xD

en gång busringde jag och några kompisar och samtalet var så här:

min kompis: Hej! jag skulle vilja beställa en pizza.

den som svara: Hej! ok

Min kompis: nej förresten… jag vill inte…

å så la vi på xD

Jag tyckte min kompis skulle svarat typ, ja en pepperoni bla bla bla och pratat om vad hon ville ha och vars den skulle skickas. hade jag gjort xD

måste busringa nån gång igen (så längesen) var så kul XD

huldisen
0

Jag har ringt ett antal gånger Xp

har låsas att jag kommer från telenor och säljer kondomer och så pratar jag norska (A) En gång lätt det så här :

Jag : Heija ***** Man

Han: Heija

Jag : Jag är kåt ;)

Han: Kult

Jag : Är du det ?

Han: Ja självklart

Jag : vad bra

Sen la jag på Xp

Milly_94
0

ring 123456!

Muppen
0

Brukar inte busringa så ofta längre, men oj vad jag och mina kompisar har ringt asså… Men nu för tiden ringer vi till det där stället där man kopplas till en annan för att sean typ träffas eller ja, kommer inte ihåg vad det hette men man kan prata om allt där…

twinnie
0

Jag och mina kompisar har riktigt utarbetade busringningar. Ringer alltid med olika dialekter för att sälja saker. Kondomer, porrtidningar, tamponger mm. Mestadels så är det sånna saker. Det är det enda som är roligt!

Ett litet urval:
När vi låtsas vara RFSU ringer vi oftast från olika ställen i Sverige. Min kompis är sjukt bra på dialekter. Jag kan bara skånska, gotländska och norrländska typ ;P

Jag: Häj! Jeg ringer fren RFSU i goetland.
Killen: Ehm. okej.
Jag: Vi uendrer oem deu veill vaere med i aen undaersoekning?
Killen: Öh? Bara det går fort..
Jag: Fråge iett: Hur gammel aer du?
Killen: 17
Jag: Haer du haeft sexuaellt umgenga nagån gaeng?
Killen: *asgarvar* HEJDÅ.

Sen ringde vi runt tills vi hamnade hos en annan kille. Han la dock inte på utan svarade glatt på våra frågor xD

SofiaGenne
0

Hahah fan va goa alla är x'D
Jag brukar inte snacka, utan mer lyssna på kömpisar som ringer XD

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

KajsaM
0

"Hej, jag är en tomte och bor i en stubbe" är vårat nya :D

KvirrZ
0

Jag och några ringde en kille som en av oss kände och sa att hans kompis hade anmält honom till en porrfilm xD Vi sa hans riktiga kompis namn och så hörde man hur han snackade med honom i bakgrunden: VAAD faan ****(namn) sen la han typ på xD Sen ringde vi upp honom igen och ställde lite frågor inför filmen xD

- Mvh Emma

KvirrZ
0

Det var dock några år sen ^^

- Mvh Emma

Vemsan
0

Jag å min kompis brukar ringa runt å försöka låta som småungar xD Haha, en gick faktist på det och tyckte typ synd om oss xD

Vi: Häjj! Är Greta där?
Han: Nääe
Vi: Nähee, men de gäller nallen hon glömde på dagis
Han: Jaha oj då!
Vi: mmm! Min mamma har sagt att hon bor där!
Han: Jahaaa! Men det gör hon tyvärr inte
Vi: Jo hon SKA göra det.
Han: Nää, jag är ledsen. Det bor ingen Greta här
Vi: JO!
Han: Nej, tyvärr. Du får försöka igen..
Vi: JAAA, faktizzt!!! xD

Han lät äkta sorgsen typ xP

Sen ringde vi till en till, å han bah: Vem äre som driiiiiiiiiver med mej???? Vi ba börja asgarva xD

Hälsningar Vemsan

Prizma_o_Kristall
0

Jaha, då e det väl min tur då:)

Jag och en kompis ringde en klasskamrat, det var hans mamma som svarade:

Mamman: Familjen******

Vi: Hej! vill du köpa dammsugare

Mamman: Ett stort asgarv var det enda som hördes, sedan la hon på xD

En annan gång var det en telefonförsäljare som ringde och ville skicka rakhyvlar. Hon ville prata med min pappa, men han var inte hemma. Så jag sa till henne att han skulle tjänstgöra jultomte:) Och hon skrattade:)

Det var lite kul:P