februariungar
Nu är dag 30 inne och vi väntar med spänning här hemma! Väntar två kullar dvärgvädurar, en blå kull och en kull med blå zoblar.
Ena honan (Josefin) har boat sedan hon blev parad.. Medan den andre honan (Rachel) inte boat alls. Dock är Rachel sur som ättika så än är inte hoppet om en dräktighet ute;) Men visst har man funderat lite på om det kommer bli något alls. Bara att vänta och se:)
Nu har första kullen kommit! Josefin (hennes första kull) fick sina ungar i sitt "bohus" vid 17-tiden. Hon bäddade med ganska lite päls men ungarna verkade ha det varmt ändå. Dock va det päls på hela golvet i buren, mer än i boet.. kände så att det inte låg nån döing, men räknade inte hur många det va, sparar det lite då jag inte vill böka för mkt när hon precis fött dem.. Dock har rachel inte boat alls ännu så vi får väl se om hon är tom el ej.
Wiie, grattis :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
Tack! Idag va de ordentligt nerbäddade och ingången till holken va stängd med spån.. så duktig! Kul när allt funkar som de ska! Än lever de iaf!
Ungarna är räknade till att vara fem stycken och alla verkar må som de ska! Rachel är på dygn 32 idag och inga ungar har kommit, kände på henne idag och kände verkligen något. Har svårt att tro att det bara var magaktivitet som kändes. Klockrena sparkar, så blir det inget nu snart blir jag mycket förvånad.
va fina sötnosar! grattis! :) *följer*
med vänliga hälsningar Hanna & djuren
Grattis 😃
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
wihii! Idag kom Rachels kull på dag 33! Värst vad hon skulle dra ut på det! Fyra stycken blev det.. 2 blå och 2 "vitskinnade", så vet inte alls vad det blir då jag tog för givet att det bara skulle bli blått…?
#7 Kan vara vit rödögd eller zobelsiames blå? Även isabella är ju möjligt. Det är alla möjliga att få efter två blå kaniner om de har avvikande anlag.
Guldvingens: Tack för svaret! Hade inte räknat med att hanen bar något annat än blått eftersom han bara har bara blått långt bak i ledet.. Så blev lite förvånad. Men såklart kan man ju aldrig veta! Vad kul att han bär på annat också!
Jag ganska säker på att denna honan inte bär zobelsiames då hon förra året fick en kull tillsammans med en siameshane och det inte dök upp en enda siames eller zobel.
Så det är nog isabella eller vit rödögd, spännande och väldigt välkommet vilket som! Dock är det nog troligast att det är isabella och att pappan bär på gult va? Kan ingenting om vit rödögd eller varför/hur det uppkommer..
Såg idag att den ena lilla rosa hade små ljusgrå fjun så isabella verkar de vara! Himla roligt! Trodde verkligen inte att han bar på gult!
Längtar efter bebisbilder nu :)
//Pernilla
Http://pernillaoscarsson.weebly.com
Instagram: pernillaoscarsson
FÖLJER :D
Gud längtar efter bebisbilder :')
Tog bilder idag men lyckades inte ens komma in på tråden av någon anledning genom telefonen.. Ska försöka få över bilderna till datorn sen..
De två som jag trodde var isabella har nu när de börjat få päls mer börjat se ut att vara lite japanbrokade.. Skumt.. De hade lite svarta (eller blå) fläckar i ansikter.
De mår alla bra iaf, men i Rachels kull är de blå ungarna mkt större än de ljusa..