Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1387 ggr
[Linsenhejhej]
0

Berätta om din kanin.

Skriv vad din kanin heter, ålder, och rasen. DU kan gärna hitta på mera också.

Keligast
0

Mimmi, 6 eller 7år och är en dvärgvädur. Väldigt mysig kanin, pigg och glad :)

Albin, 2år i september och är en korsning. Lite mer sprallig, pigg och busig :)

Räcker det?

[Zoie]
0

Zoie, snart 1 år och är en korsning mellan Dvärgvädur och Löwen. Zoie gillar att hoppa och gosa :)

annaforsgren
0

tjoffsen, rexkanin 1 år<:) färg blåzobel

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Blazen
0

Zorro - Har fyllt 2 år i Juni & älskar att hoppa. Han är riktigt stark så när han skuttar iväg gäller det att man håller i sig :D. Zorro är även Syskon Med Bläzen & deras mamma heter Skuttan :) Zorro har klarat alla hinder jag har hemma på ett hopp alla tillsamans på den högsta höjden av hinderna :D

Bläzen - Han fyllde också 2år i juni men Bläzen är inte den perfekta "hoppkaninen" han gillar istället att gosa :D. Men ibland när han är på glatt humör så brunkar jag kunna hoppa honom lite i hagen :D Jag tror också att Bläzen är lite små kär i Molly :D

Molly - Hon är alltid lite runt om magen men hoppar endå jätte fint ifall hon vill. Skuttan & Molly är syskon. Fast Skuttan & co kan vara taskiga mot Molly. Skuttan & Molly fyller 3 år i december :D innan hon blev lite runt om magen klarade hon förvånat att nästan hoppa över hela kompost gallret så hon var super duktig innan ;)

Skuttan - Har blivigt super lat :D. Innan hoppade Skuttan väldigt mycket men nu vill hon knappast :), Hon brukar också vara lite taskig mot Zorro & Bläzen men det brukar inte vara så farligt :D

Vi Säger också R.I.P till Zorro & Bläzens pappa som fick somna in för att ha haft en tumör i ögat

R.I.P Lille Skutt :'( Du är saknad

[Linsenhejhej]
0

Beklager sorgen #4 Jag vet hur det känns… Tack så mycket för infoet om era kaniner, nån mer som vill skriva om sin/a kanin/er?

Jennie104
0

Ålder: I Dont Know några månader xD

Namn: Jappo

Ras; Lejonhuvad

Hehe har inte fått henne än men ändå >XD xd

Moonstrike
0

Rufsan är en hermelin rex på 6 ½ år. Hon är castorfärgad och jättesöt, men börjar bli lite grå med åren. Hon är snäll, men lite egensinnad.

Jenny är en dvv på 2 år. Hon är vit med bruna fläckar. Hon är helt och hållet "dumsnäll".

lill-jarven
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hubert endvv (troligtvis korsning) på 7mån. Han är gul/svart japan manteltecknad och jättesöt ^^ Kastrerad för snart 2mån sen och lugn och snäll men inte särskilt gosig, gillar när man kliar & klappar honom så länge han slipper sitta i famnen. Har nyligen upptäckt att han gillar att hoppa så det ska vi fortsätta med.

[Linsenhejhej]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack, jag kan lika gott berätta om min kanin också :)

Namn: Tobby

Ålder: 3 år

Ras: Dvärgangora och lejonhuvad (blandras)

Personlighet: Snäll, kan bitas Oskyldig Men han är jättesöt och tycker om att gå i koppel ute, och han tycker om att bli kliad bakom örat, och kan hoppa hinder, fast bara när han själv känner för det :)

KvirrZ
0

#9 Vilken sötis :)

- Mvh Emma

myriis
0

Roxy - Ca 2½ år, blå dvärgvädur (ev. korsning, okänd härstammning)

Sera - Ca 2 år, Vit rödögd dvärghare.

Candy - Ca 1 år, Brun zobel dvärgharekorsning

Expo - Snart 1 år, Viltgrå med japanränder Korsning.

Sen ungarna, dem är alla ca 3½ vecka, viltgrå, blå samt svart ^^