Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 299 ggr
[Alexandralanstrom]
0

tjockare

hej!

som ni alla vet var jag och min kompis ute på åkern och mina kaniner tjuvparades..

men jag har känt på Nova och hon verkar ha blivit tjockare!

hon blev parad den 8:onde men känner man de så snabbt?

herrå

fsigge
0

Då är det stor risk att hon är skendräktig?.

Har hon börjat boa?

Frida

[neptunens]
1

Säkert på att du inte inbillar dig?😉

[Alexandralanstrom]
0

#1 nej hon har inte boat än #2 mamma sa tillockmed det ;)

Henni-Chan
0

Hoppsan så kan det gå ibland :)
Upplever du att hon blivit tjockare tycker jag du ha henne under uppsikt. Det är lika bra att räkna med att det kommer bebisar (önskade eller ej), bättre att stå lite förberedd när ungarna kommer än att det blir pannkaka av allting ;)

Jag tycker att mina honor snabbt "tjockar" på sig efter parningar oavsett om det är tomma eller dräktiga. Men precis som många ovanstående skrivit så finns ju risken att hon är skendräktig?. Och honan behöver inte boa direkt efter. Har haft honor som lurat mig och in på 2:a veckan kom pälsboet ;P

Mitt förslag är att ge henne samma fodergiva pellets som du alltid gett henne. Ökar du finns risk för att hon blir tjock av det och då är det inte konstigt att tro att det är bebisar där inne :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Alexandralanstrom]
0

#4 okej! kan ju kolla om någon vecka igen ifall hon blir tjockare och det går typ inte ge henne mat för hon är så aggressiv. man får ha tjocka vintervantar på sig :o

Henni-Chan
0

#5 - Det låter inte så roligt, men i alla fall tycker jag inte du ska ge henne något extra nu under kommande veckor. Självklart ska hon ha mat, men inte mer än vanligt :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

[Alexandralanstrom]
0

#6 okej tack ! :)